STOPKA, Ondrej, Mária CHOVANCOVÁ and Rudolf KAMPF. Proposal for Streamlining the Railway Infrastructure Capacity on the Specific Track Section in the Context of Establishing an Integrated Transport System. Online. In Ondrej Stopka. MATEC Web of Conferences. vol. 134. France: EDP Sciences, 2017, p. 1-8. ISSN 2261-236X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Proposal for Streamlining the Railway Infrastructure Capacity on the Specific Track Section in the Context of Establishing an Integrated Transport System
Name in Czech Návrh na zefektivnění kapacity železniční infrastruktury na konkrétní sekci tratě v kontextu vytvoření integrovaného dopravního systému
Authors STOPKA, Ondrej (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution), Mária CHOVANCOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution) and Rudolf KAMPF (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition vol. 134. France, MATEC Web of Conferences, p. 1-8, 8 pp. 2017.
Publisher EDP Sciences
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 21100 2.11 Other engineering and technologies
Country of publisher France
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
RIV identification code RIV/75081431:_____/17:00001254
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISSN 2261-236X
Keywords (in Czech) Slovensko; Model
Keywords in English SLOVAKIA; MODEL
Tags RIV18, SCOPUS, TZD
Changed by Changed by: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Changed: 13/6/2018 10:38.
Abstract
This paper is processed based on assessing the current capacity condition of the specific railway track section which connects two cities. Particularly, it proposes a set of possible measures in order to increase the permeable railway tracks performance (permeability) for the purpose of establishing an integrated transport system. In detail, it examines the capacity solutions by the construction of a double-track liner for smooth crossing and a second track on a single-track railway section.
Abstract (in Czech)
Tento článek je zpracován na základě posouzení aktuálního stavu kapacity konkrétní železniční tratě, která spojuje dvě města. Zejména navrhuje soubor možných opatření s cílem zvýšit výkonnost propustných železničních tratí (propustnost) za účelem vytvoření integrovaného dopravního systému. Podrobněji zkoumá kapacitní řešení konstrukcí dvoukolejné vložky pro hladké přejezdy a druhou kolejí na železničním úseku s jednou cestou.
PrintDisplayed: 12/10/2024 11:13