D 2017

Proposal for Streamlining the Railway Infrastructure Capacity on the Specific Track Section in the Context of Establishing an Integrated Transport System

STOPKA, Ondrej, Mária CHOVANCOVÁ and Rudolf KAMPF

Basic information

Original name

Proposal for Streamlining the Railway Infrastructure Capacity on the Specific Track Section in the Context of Establishing an Integrated Transport System

Name in Czech

Návrh na zefektivnění kapacity železniční infrastruktury na konkrétní sekci tratě v kontextu vytvoření integrovaného dopravního systému

Authors

STOPKA, Ondrej (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution), Mária CHOVANCOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution) and Rudolf KAMPF (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

vol. 134. France, MATEC Web of Conferences, p. 1-8, 8 pp. 2017

Publisher

EDP Sciences

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

21100 2.11 Other engineering and technologies

Country of publisher

France

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/75081431:_____/17:00001254

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISSN

Keywords (in Czech)

Slovensko; Model

Keywords in English

SLOVAKIA; MODEL

Tags

Změněno: 13/6/2018 10:38, Mgr. Eva Hynešová

Abstract

V originále

This paper is processed based on assessing the current capacity condition of the specific railway track section which connects two cities. Particularly, it proposes a set of possible measures in order to increase the permeable railway tracks performance (permeability) for the purpose of establishing an integrated transport system. In detail, it examines the capacity solutions by the construction of a double-track liner for smooth crossing and a second track on a single-track railway section.

In Czech

Tento článek je zpracován na základě posouzení aktuálního stavu kapacity konkrétní železniční tratě, která spojuje dvě města. Zejména navrhuje soubor možných opatření s cílem zvýšit výkonnost propustných železničních tratí (propustnost) za účelem vytvoření integrovaného dopravního systému. Podrobněji zkoumá kapacitní řešení konstrukcí dvoukolejné vložky pro hladké přejezdy a druhou kolejí na železničním úseku s jednou cestou.

Files attached

matecconf_logi2017_00055.pdf
Request the author's version of the file