Detailed Information on Publication Record
2017
Proposal for Streamlining the Railway Infrastructure Capacity on the Specific Track Section in the Context of Establishing an Integrated Transport System
STOPKA, Ondrej, Mária CHOVANCOVÁ and Rudolf KAMPFBasic information
Original name
Proposal for Streamlining the Railway Infrastructure Capacity on the Specific Track Section in the Context of Establishing an Integrated Transport System
Name in Czech
Návrh na zefektivnění kapacity železniční infrastruktury na konkrétní sekci tratě v kontextu vytvoření integrovaného dopravního systému
Authors
STOPKA, Ondrej (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution), Mária CHOVANCOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution) and Rudolf KAMPF (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
vol. 134. France, MATEC Web of Conferences, p. 1-8, 8 pp. 2017
Publisher
EDP Sciences
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
21100 2.11 Other engineering and technologies
Country of publisher
France
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/75081431:_____/17:00001254
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISSN
Keywords (in Czech)
Slovensko; Model
Keywords in English
SLOVAKIA; MODEL
Změněno: 13/6/2018 10:38, Mgr. Eva Hynešová
V originále
This paper is processed based on assessing the current capacity condition of the specific railway track section which connects two cities. Particularly, it proposes a set of possible measures in order to increase the permeable railway tracks performance (permeability) for the purpose of establishing an integrated transport system. In detail, it examines the capacity solutions by the construction of a double-track liner for smooth crossing and a second track on a single-track railway section.
In Czech
Tento článek je zpracován na základě posouzení aktuálního stavu kapacity konkrétní železniční tratě, která spojuje dvě města. Zejména navrhuje soubor možných opatření s cílem zvýšit výkonnost propustných železničních tratí (propustnost) za účelem vytvoření integrovaného dopravního systému. Podrobněji zkoumá kapacitní řešení konstrukcí dvoukolejné vložky pro hladké přejezdy a druhou kolejí na železničním úseku s jednou cestou.