KMECOVÁ, Iveta. Efficiency of Teaching Based on the Comparison of Textbooks. Acta Educationis Generalis. Dubnica nad Váhom, Slovakia: DTI University, roč. 8, č. 1, s. 50-62. ISSN 2585-741X. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Efficiency of Teaching Based on the Comparison of Textbooks
Název česky Efektivita výuky na základě srovnání učebnic
Autoři KMECOVÁ, Iveta.
Vydání Acta Educationis Generalis, Dubnica nad Váhom, Slovakia, DTI University, 2018, 2585-741X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky učebnice; vzdělávací proces; efektivita vzdělávacího procesu; kvalita vzdělávacího procesu
Klíčová slova anglicky textbook; educational process; efficiency of educational process; quality of educational process
Štítky A_HRM, BAK, DIS, ERIH, PSS_a, RLZ_a, TIM_a, ZP_MVZ_a, ZP_SOC_a, ZP_STV
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Mikšíková, učo 22534. Změněno: 14. 5. 2018 08:21.
Anotace
"Introduction: The paper’s introduction contains a set of notes concerning highquality preparation of pupils and students and doing best to achieve adequate efficiency related to the educational process, where pupils’ or students’ personality development and activation together with their key-competence and selfcultivation development, as well as preparation for the labour market, successful versatility plays a role of great importance. The pupils’ or the students’ capability to work with information included in the natural language test is considered to be of a great importance for their further professional or private life. Therefore, any school is responsible for the quality of education and teachers should work with adequate and up-to-date, high quality teaching and learning aids. Purpose: The purpose of the study was to monitor and verify the didactic efficiency of the proposed chapters for the Economics textbook at a technical secondary school in Hlohovec, as well as to check the quality of the proposed textbook in relation to the outputs of the educational process. Methods: The following methods and techniques related to the investigation of a developed Economics textbook have been applied: natural pedagogic experiment; questionnaire; cloze test; didactic test and statistical methods for data processing. Conclusions: The research has shown that the created textbook for Economics is appropriate for students. We believe that introducing newly developed textbooks/teaching materials into the teaching process (despite modern types of media) may contribute to improving the quality and efficiency of the educational process. "
Anotace česky
"Úvod: Úvod příspěvku je věnován kvalitní přípravě žáků a studentů a krokům jak dosáhnout adekvátní efektivnost ve výchovně-vzdělávacím procesu, který by měl být zaměřen na rozvoj osobnosti žáka nebo studenta, zvýšení aktivity spolu s rozvojem klíčových kompetencií a sebakultivaci jako i jejich úspěšné flexibilní uplatnění na trhu práce. Schopnost žáka nebo studenta pracovat s informacemi obsaženými v textu, je považována za mnohem významnější pro jeho další pracovní nebo soukromý život. Proto je každá škola zodpovědná za kvalitu vzdělávání a učitelé by měli pracovat s odpovídajícími a skutečně kvalitními výukovými a učebními pomůckami. Účel: Monitorovat a ověřovat didaktickou účinnost navrhovaných kapitol pro učebnici Ekonomiky na Technické střední škole v Hlohovci. Zkontrolovat kvalitu navrhované učebnice ve vztahu k výstupům vzdělávacího procesu ekonomiky. Metody: Byly aplikovány následující metody a techniky související s výzkumem navrhnutého učebního textu Ekonomiky: přirozený pedagogický experiment; dotazník; cloze test; didaktický test a statistické metody pro zpracování výsledků. Závěry: Výzkum ukázal, že navrhnutý učební text Ekonomiky byl vhodný pro studenty. Věříme, že zavedení nově vyvinutých učebnic a učebních materiálů ve výuce (navzdory moderním typům médií) může přispět ke zlepšení kvality a efektivnosti vzdělávacího procesu."
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 14:21