STRAKOVÁ, Jarmila. Advantages and Limitations of Application of Situation Analysis in the Corporate Sphere. In Róbert Štefko, Miroslav Frankovský, Richard Fedorko (eds.). MANAGEMENT 2016: INTERNATIONAL BUSINESS AND MANAGEMENT, DOMESTIC PARTICULARITES AND EMERGING MARKETS IN THE LIGHT OF RESEARCH. Prešov: Bookman s.r.o. s. 169-176. ISBN 978-80-8165-155-7. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Advantages and Limitations of Application of Situation Analysis in the Corporate Sphere
Název česky Přednosti a limity ve využití situační analýzy v podnikové sféře
Název anglicky Advantages and Limitations of Application of Situation Analysis in the Corporate Sphere
Autoři STRAKOVÁ, Jarmila (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Prešov, MANAGEMENT 2016: INTERNATIONAL BUSINESS AND MANAGEMENT, DOMESTIC PARTICULARITES AND EMERGING MARKETS IN THE LIGHT OF RESEARCH, od s. 169-176, 8 s. 2016.
Nakladatel Bookman s.r.o.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/75081431:_____/16:00001231
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-80-8165-155-7
UT WoS 000426796500023
Klíčová slova česky situační analýza; interní a externí podnikové prostředí
Klíčová slova anglicky situational analysis; internal and external business environment
Štítky KEM2, RIV17, WOS
Změnil Změnila: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Změněno: 6. 4. 2018 08:58.
Anotace
This contribution deals with strategic planning and management. It characterizes turbulent development of the external environment, its causes and the need of enterprises to respond to major changes. It defines situation analysis as a tool for evaluation of internal and external environments of companies and as a necessary input for formulation of their strategies. A group of companies from the Czech Republic has been used to analyze, to evaluate and to identify advantages and limitations of selected methods of situation analysis.
Anotace anglicky
This contribution deals with strategic planning and management. It characterizes turbulent development of the external environment, its causes and the need of enterprises to respond to major changes. It defines situation analysis as a tool for evaluation of internal and external environments of companies and as a necessary input for formulation of their strategies. A group of companies from the Czech Republic has been used to analyze, to evaluate and to identify advantages and limitations of selected methods of situation analysis.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 00:35