Detailed Information on Publication Record
2017
Draft Deployment of Traction Units with Active Tilting System for Regional and Long-distance Transport on Non-modernized Railway Tracks
ĽUPTÁK, Vladimír, Ondrej STOPKA and Karel JEŘÁBEKBasic information
Original name
Draft Deployment of Traction Units with Active Tilting System for Regional and Long-distance Transport on Non-modernized Railway Tracks
Name in Czech
Návrh nasazení jednotek s aktivním naklápěním skrín pro regionální a dálkovou dopravu na nemodernizovaných tratích
Authors
ĽUPTÁK, Vladimír (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution), Ondrej STOPKA (703 Slovakia, belonging to the institution) and Karel JEŘÁBEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. France, MATEC Web of Conferences, p. nestránkováno, 6 pp. 2017
Publisher
EDP Sciences
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
21100 2.11 Other engineering and technologies
Country of publisher
France
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/75081431:_____/17:00001223
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISSN
Keywords (in Czech)
naklápění; nemodernizovaná železniční trať
Keywords in English
titling; Non modernized Railway Tracks
Změněno: 22/3/2018 08:19, Mgr. Blanka Mikšíková
V originále
The paper presents the perspectives of suburban traction units with tilting system particularly in regional transport to decrease the travel times and increase the competitiveness of railway transport. It aims to outline the importance of its use in this mode of transport, especially in the case when the condition of infrastructure is unable to provide higher efficiency possibilities for railway enterprises and investments for tracks optimization are not available or insufficient, i.e. enterprises cannot be more efficient in utilization of classic traction units of conventional design. The paper is focused especially on using traction units with tilting systém within a selected regional transport section when analyzing the operational and technical characteristics and comparison of time savings after these units deployment.
In Czech
Tento příspěvek je zaměřen na nasazení příměstských trakčních jednotek s naklápěcím systémem, zejména v regionální dopravě, s cílem snížit cestovní čas a zvýšit konkurenceschopnost železniční dopravy. Ukazuje význam jeho využití v takovém provozu, pokud stav infrastruktury není schopen poskytnout železničním podnikům vyšší možnosti a investice pro optimalizaci linek. Příspěvek je dále zaměřen na perspektivu využití příměstských jednotek s výkyvnými skříněmi na vybrané regionální přepravní relaci, kde rozebírá provozní a technickou charakteristiku na dané přepravní relaci, a srovnání úspory času po zavedení jednotek.