D 2017

Draft Deployment of Traction Units with Active Tilting System for Regional and Long-distance Transport on Non-modernized Railway Tracks

ĽUPTÁK, Vladimír, Ondrej STOPKA and Karel JEŘÁBEK

Basic information

Original name

Draft Deployment of Traction Units with Active Tilting System for Regional and Long-distance Transport on Non-modernized Railway Tracks

Name in Czech

Návrh nasazení jednotek s aktivním naklápěním skrín pro regionální a dálkovou dopravu na nemodernizovaných tratích

Authors

ĽUPTÁK, Vladimír (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution), Ondrej STOPKA (703 Slovakia, belonging to the institution) and Karel JEŘÁBEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. France, MATEC Web of Conferences, p. nestránkováno, 6 pp. 2017

Publisher

EDP Sciences

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

21100 2.11 Other engineering and technologies

Country of publisher

France

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/75081431:_____/17:00001223

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISSN

Keywords (in Czech)

naklápění; nemodernizovaná železniční trať

Keywords in English

titling; Non modernized Railway Tracks

Tags

Změněno: 22/3/2018 08:19, Mgr. Blanka Mikšíková

Abstract

V originále

The paper presents the perspectives of suburban traction units with tilting system particularly in regional transport to decrease the travel times and increase the competitiveness of railway transport. It aims to outline the importance of its use in this mode of transport, especially in the case when the condition of infrastructure is unable to provide higher efficiency possibilities for railway enterprises and investments for tracks optimization are not available or insufficient, i.e. enterprises cannot be more efficient in utilization of classic traction units of conventional design. The paper is focused especially on using traction units with tilting systém within a selected regional transport section when analyzing the operational and technical characteristics and comparison of time savings after these units deployment.

In Czech

Tento příspěvek je zaměřen na nasazení příměstských trakčních jednotek s naklápěcím systémem, zejména v regionální dopravě, s cílem snížit cestovní čas a zvýšit konkurenceschopnost železniční dopravy. Ukazuje význam jeho využití v takovém provozu, pokud stav infrastruktury není schopen poskytnout železničním podnikům vyšší možnosti a investice pro optimalizaci linek. Příspěvek je dále zaměřen na perspektivu využití příměstských jednotek s výkyvnými skříněmi na vybrané regionální přepravní relaci, kde rozebírá provozní a technickou charakteristiku na dané přepravní relaci, a srovnání úspory času po zavedení jednotek.

Files attached