ĽUPTÁK, Vladimír, Ondrej STOPKA and Karel JEŘÁBEK. Draft Deployment of Traction Units with Active Tilting System for Regional and Long-distance Transport on Non-modernized Railway Tracks. Online. In Ondrej Stopka. MATEC Web of Conferences. 1st ed. France: EDP Sciences, 2017, p. nestránkováno, 6 pp. ISSN 2261-236X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Draft Deployment of Traction Units with Active Tilting System for Regional and Long-distance Transport on Non-modernized Railway Tracks
Name in Czech Návrh nasazení jednotek s aktivním naklápěním skrín pro regionální a dálkovou dopravu na nemodernizovaných tratích
Authors ĽUPTÁK, Vladimír (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution), Ondrej STOPKA (703 Slovakia, belonging to the institution) and Karel JEŘÁBEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. France, MATEC Web of Conferences, p. nestránkováno, 6 pp. 2017.
Publisher EDP Sciences
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 21100 2.11 Other engineering and technologies
Country of publisher France
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
RIV identification code RIV/75081431:_____/17:00001223
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISSN 2261-236X
Keywords (in Czech) naklápění; nemodernizovaná železniční trať
Keywords in English titling; Non modernized Railway Tracks
Tags RIV17, SCOPUS, tsd
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Mikšíková, učo 22534. Changed: 22/3/2018 08:19.
Abstract
The paper presents the perspectives of suburban traction units with tilting system particularly in regional transport to decrease the travel times and increase the competitiveness of railway transport. It aims to outline the importance of its use in this mode of transport, especially in the case when the condition of infrastructure is unable to provide higher efficiency possibilities for railway enterprises and investments for tracks optimization are not available or insufficient, i.e. enterprises cannot be more efficient in utilization of classic traction units of conventional design. The paper is focused especially on using traction units with tilting systém within a selected regional transport section when analyzing the operational and technical characteristics and comparison of time savings after these units deployment.
Abstract (in Czech)
Tento příspěvek je zaměřen na nasazení příměstských trakčních jednotek s naklápěcím systémem, zejména v regionální dopravě, s cílem snížit cestovní čas a zvýšit konkurenceschopnost železniční dopravy. Ukazuje význam jeho využití v takovém provozu, pokud stav infrastruktury není schopen poskytnout železničním podnikům vyšší možnosti a investice pro optimalizaci linek. Příspěvek je dále zaměřen na perspektivu využití příměstských jednotek s výkyvnými skříněmi na vybrané regionální přepravní relaci, kde rozebírá provozní a technickou charakteristiku na dané přepravní relaci, a srovnání úspory času po zavedení jednotek.
PrintDisplayed: 12/10/2024 13:15