KMECOVÁ, Iveta. Predprinimáteľskoje abrazovánie i analiz predprinimáteľskych predposílok dľa studéntov Univerziteta v Českoj respublike. Vestník samárskovo gasudárstvennovo ekonomíčeskovo univerzitéta (Vestnik of Samara State University of Economics). Samara (Rusko): Samárskij gasudárstvennyj ekonomíčeskij univerzitét (Samarská Státní Ekonomická Univerzita), NEUVEDEN, č. 12, s. 37-42. ISSN 1993-0453. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Predprinimáteľskoje abrazovánie i analiz predprinimáteľskych predposílok dľa studéntov Univerziteta v Českoj respublike
Název česky Výchova k podnikavosti a analýza podnikatelských předpokladů studentů Vysoké školy v České republice
Název anglicky Entrepreneurship education and analysis of entrepreneurial prerequisites of students of the University in the Czech Republic
Autoři KMECOVÁ, Iveta.
Vydání Vestník samárskovo gasudárstvennovo ekonomíčeskovo univerzitéta (Vestnik of Samara State University of Economics), Samara (Rusko), Samárskij gasudárstvennyj ekonomíčeskij univerzitét (Samarská Státní Ekonomická Univerzita), 2017, 1993-0453.
Další údaje
Originální jazyk ruština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Rusko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky podnikání;podnikatelské předpoklad;podnikatelský potenciál; podnikatelské vlohy;podnikatelské kompetence; podnikavost; výchova k podnikavosti; vzdělávací metody; dotazníková metoda
Klíčová slova anglicky entrepreneurship;entrepreneurial prerequisites; entrepreneurial potential; entrepreneurial talent; entrepreneurial competence; entrepreneurship; education for entrepreneurship; educational methods; questionnaire method
Štítky BAK, DIS, ERIH, KEM2, KEM8, RIV17, RLZ_a, TIM_a, ZP_MVZ_a, ZP_SOC_a, ZP_STV
Změnil Změnila: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Změněno: 17. 4. 2018 15:03.
Anotace
"Predprinimateľstvo- odín iz klučej k tomu, štoby Evropejskij cajuz stal samoj konkurentosposóbnoj ekonomikoj v mire, poetomu poderžka biznesa javlajetsa prioritetnoj zadačej. Delovyje navyky vchoďat v číslo kľučevych kompetencij v oblasti obrazovanja. Glavnaja ceľ dannoj statií -ukazať na osnovánií anketnovo voprosa neobedogimosť opredelenja predprinimateľskovo talanta a gelovovo potenciála, katoryj vystupajet neobchodímym uslovjem uspešnovo vedenja biznesa. Drugaja ceľ sostijit v tom, štoby podčerknuť neobchodímosť razvítja ducha predprinimateľstva uže v škole. Étomu pamožet vedenie novych učebnych pragram, novych učebnych kursov, katoryje poderžívajut razvitie predprinimateľskych navykov. Teoretičeskaja časť posvjaščena obučenju predprinimateľstva. Predstavleny rezultáty voprosa, v katorom respondentami byli studenty VŠTE v Česke Budejovice. Vnimanie sosredatočeno na ocenke danych otdeľnych punktov voprosnika, štoby padčerknuť neobchodimosť vnedrenja novych obrazovateľnych metodov dľa rozvítja ducha predprinimateľstva. "
Anotace česky
Podnikavost je jedním z klíčů, která umožňuje, aby se Evropská unie stala nejkonkurenceschopnější ekonomikou na světe, proto se podpoře podnikání věnuje prvořadá pozornost. Podnikatelské dovednosti jsou zařazeny mezi klíčové kompetence v oblasti vzdělávání. Cílem příspěvku je poukázat, na základě provedeného dotazníkového šetření, na potřebu zjišťování podnikatelských vloh a podnikatelského potenciálu, které jsou předpokladem k úspěšné podnikatelské činnosti. Druhým z cílů je poukázat na potřebu rozvíjení ducha podnikavosti již na školách, pomoci zavedení nových studijních programů, nových předmětů, které podporují rozvoj podnikatelských kompetencí. Teoretická část je věnována problematice podnikání a výchově k podnikavosti. V aplikační části jsou prezentovány výsledky z průzkumu, který se problematikou zjišťování podnikatelského potenciálu a podnikatelských vloh zabýval. Respondenty průzkumu byli studenti VŠTE v Českých Budějovicích. Pozornost je zaměřena na vyhodnocení dat vybraných otázek dotazníkového průzkumu s cílem upozornit na nezbytnost zavádění nových vzdělávacích metod na rozvíjení ducha podnikavosti.
Anotace anglicky
Entrepreneurship is one of the keys to enabling the European Union to become the most competitive economy in the world, so business support is a matter of priority. Entrepreneurial skills are among the key competences in the field of education. The aim of the paper is to highlight, on the basis of the questionnaire survey, the need to identify entrepreneurial talents and entrepreneurial potential, which are a prerequisite for a successful entrepreneurial activity. The second objective is to highlight the need to develop the spirit of entrepreneurship at schools, to help introduce new study programs, new subjects that foster the development of entrepreneurial competences. The theoretical part is devoted to entrepreneurship and entrepreneurship education. In the application section presents the results of the survey, which deals with the question of the identification of entrepreneurial potential and business talents. Survey respondents were students of ITB in České Budějovice. Attention is focused on evaluating the data of selected questionnaire survey which questions to highlight the necessity of introducing new educational methods to develop the spirit of entrepreneurship.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 11:35