CAHA, Zdeněk, Jaroslav STUCHLÝ, Michal RUSCHAK, Michal ŠUTA and Lenka DIENESOVÁ. KOMPARACE OTH REGENSBURG A VŠTE V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH SE ZŘETELEM NA VYBRANÉ ASPEKTY PRAKTICKÉHO ZAMĚŘENÍ STUDIA (COMPARISON OF OTH REGENSBURG AND ITB IN ČESKÉ BUDĚJOVICE WITH REGARD TO SELECTED ASPECTS OF THE PRACTICAL ORIENTATION OF THE STUDY). Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., vol. 6, No 1, p. 1-12, 13 pp. ISSN 1339-3189. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name KOMPARACE OTH REGENSBURG A VŠTE V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH SE ZŘETELEM NA VYBRANÉ ASPEKTY PRAKTICKÉHO ZAMĚŘENÍ STUDIA
Name (in English) COMPARISON OF OTH REGENSBURG AND ITB IN ČESKÉ BUDĚJOVICE WITH REGARD TO SELECTED ASPECTS OF THE PRACTICAL ORIENTATION OF THE STUDY
Authors CAHA, Zdeněk, Jaroslav STUCHLÝ, Michal RUSCHAK, Michal ŠUTA and Lenka DIENESOVÁ.
Edition Mladá veda, Prešov, Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o. 2018, 1339-3189.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) Profesně zaměřená vysoká škola; komparace; studium
Keywords in English University of Applied Sciences; comparison; study
Tags ERIH, NOP
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Mikšíková, učo 22534. Changed: 17/4/2018 11:20.
Abstract
Následující studie nejprve podává všeobecný nástin vývoje profesně zaměřeného sektoru vysokých škol a následně i jeho vývoje v Německu a v České republice. Autoři porovnávají v rámci svého výzkumného dotazníkového šetření na příkladu dvou profesně zaměřených škol, OTH Regensburg a VŠTE v Českých Budějovicích, míru spokojenosti studentů s vybranými aspekty studia, které dokumentují praktické zaměření tohoto typu vzdělávání. Dotazníkové šetření ukázalo, že se obě vysoké školy velmi dobře profilují v souladu s tím, jak deklarují, a sice jako profesně zaměřené vzdělávací instituce. Přece jenom o poznání vyšší míru spokojenosti německých studentů s některými aspekty studia lze vysvětlit jak delší tradicí tamního neuniverzitního sektoru, tak i konkrétní vzdělávací institucí.
Abstract (in English)
The present study first provides a summary of the development of the professionally oriented sector of tertiary schools in general and after that it deals with its development in Germany and in the Czech Republic. In a questionnaire survey the authors compare the rate of satisfaction with the selected aspects of the study that document the practical orientation of this type of education among students on an example of two professionally oriented schools, OTH Regensburg and ITB in České Budějovice. The questionnaire survey has shown that both of the schools are very well profiled in compliance with their declaration of themselves to be professionally oriented educational institutions. Slightly higher level of satisfaction among German students can be explained by the longer tradition of the German nonuniversity sector and by the particular educational institution.
PrintDisplayed: 29/3/2024 12:59