RUŽINSKÁ, Eva. The Analysis of Selected Aspects of Marketing in Educational Institution. Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., vol. 6, No 1, p. 36-46. ISSN 1339-3189. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The Analysis of Selected Aspects of Marketing in Educational Institution
Name in Czech Analýza vybraných aspektů v marketingu ve vzdělávacích institucích
Authors RUŽINSKÁ, Eva.
Edition Mladá veda, Prešov, Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o. 2018, 1339-3189.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) marketing; vzdelávací instituce; reflexní SWOT analýza
Keywords in English Marketing; educational institutions; reflective SWOT analysis
Tags ERIH, RIN
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Mikšíková, učo 22534. Changed: 17/4/2018 13:02.
Abstract
The aim of the paper is to analyze current trends in marketing schools and other educational institutions to achieve the required quality of education under turbulent conditions of different funding of these organizations by their founders in Slovakia. Marketing research can objectively evaluate the internal environment of educational institutions, the effectiveness of their marketing communications, and the suitability of set marketing objectives. One of the instruments of evaluating effective marketing in educational institutions is a reflexive SWOT analysis that provides a realistic response to school management and complements other evaluation indicators of the conditions for the implementation of the educational process.
Abstract (in Czech)
Cílem práce je analyzovat současné trendy v marketingových školách a dalších vzdělávacích institucích pro dosažení požadované kvality vzdělání v turbulentních podmínkách s různým financováním těchto organizací jejich zakladateli na Slovensku. Marketingový výzkum může objektivně zhodnotit vnitřní prostředí vzdělávacích institucí, efektivitu jejich marketingové komunikace a vhodnost stanovených marketingových cílů. Jedním z nástrojů hodnocení efektivního marketingu ve vzdělávacích institucích je reflexní SWOT analýza, která poskytuje realistickou odpověď na řízení školy a doplňuje další hodnotící ukazatele podmínek pro realizaci vzdělávacího procesu.
PrintDisplayed: 28/3/2024 13:44