KUČERKA, Daniel, Roman HRMO, Henryk NOGA and Monika KUČERKOVÁ. Model odborného technického vzdelávania podporovaný mobilnými technológiami (MODEL OF TECHNICAL TRAINING SUPPORTED BY MOBILE TECHNOLOGIES). Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., vol. 6, No 1, p. 120-126. ISSN 1339-3189. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Model odborného technického vzdelávania podporovaný mobilnými technológiami
Name in Czech Model odborného technického vzdělávání podporovaný mobilními technologiemi
Name (in English) MODEL OF TECHNICAL TRAINING SUPPORTED BY MOBILE TECHNOLOGIES
Authors KUČERKA, Daniel, Roman HRMO, Henryk NOGA and Monika KUČERKOVÁ.
Edition Mladá veda, Prešov, Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o. 2018, 1339-3189.
Other information
Original language Slovak
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) model technického vzdělávání; interaktivní didaktické prostředky; mobilní technologie
Keywords in English model of technical education; interactive didactic means; mobile technologies
Tags DOP, ERIH, RIV17
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Mikšíková, učo 22534. Changed: 17/4/2018 11:23.
Abstract
Príspevok sa zaoberá modelom odborného technického vzdelávania podporovaného mobilnými technológiami. V úvode autori uvádzajú model pedagogického priestoru podľa Lívečku a Kubálka, ktorý je založený na troch skupinách tzv. didaktických premenných. S prihliadnutím ksúčasným podmienkach rozvoja profesijného vzdelávania je možné uvedenú teóriu pedagogického priestoru modifikovať podľa Mužíka, 2011. V nadväznosti na tento model autori sa zaoberajú nový interaktívnymi didaktickými prostriedkami podporovanými mobilnými technológiami.
Abstract (in Czech)
Příspěvek se zabývá modelem odborného technického vzdělávání podporovaného mobilními technologiemi. V úvodu autoři uvádějí model pedagogického prostoru dle Lívečku a Kubálka, který je založen na třech skupinách tzv. didaktických proměnných. S přihlédnutím k současným podmínkách rozvoje profesního vzdělávání je možné uvedenou teorii pedagogického prostoru modifikovat podle Mužíka, 2011. V návaznosti na tento model autoři se zabývají nový interaktivními didaktickými prostředky podporovanými mobilními technologiemi.
Abstract (in English)
The paper deals with a model of technical education supported by mobile technologies. In the introduction, the authors present the model of pedagogical space according to Shepherd and Kubálka, which is based on three groups of so- didactic variables. Taking into account the current conditions for the development of vocational education, it is possible to modify the theory of the pedagogical space according to Mužík, 2011. Following this model the authors deal with new interactive didactic means supported by mobile technologies
PrintDisplayed: 29/3/2024 16:02