D 2016

PRACTICAL APPLICATION OF THE METHODOLOGY FOR DETERMINING THE PERFORMANCE OF A COMBINED TRANSPORT TERMINAL

LIŽBETIN, Ján and Ondrej STOPKA

Basic information

Original name

PRACTICAL APPLICATION OF THE METHODOLOGY FOR DETERMINING THE PERFORMANCE OF A COMBINED TRANSPORT TERMINAL

Name in Czech

Praktická aplikace metodiky stanovení výkonnosti terminálu kombinované dopravy

Authors

LIŽBETIN, Ján (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution) and Ondrej STOPKA (703 Slovakia, belonging to the institution)

Edition

BELGRADE, SERBIA, PROCEEDINGS OF THE THIRD INTERNATIONAL CONFERENCE ON TRAFFIC AND TRANSPORT ENGINEERING (ICTTE), p. 382-387, 6 pp. 2016

Publisher

SCIENTIFIC RESEARCH CENTER LTD BELGRADE

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

20104 Transport engineering

Country of publisher

Serbia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

RIV identification code

RIV/75081431:_____/16:00001465

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-86-916153-3-8

Keywords (in Czech)

terminály kombinované dopravy; manipulační zařízení; optimalizace; deponování; překládka; intermodální přeprava

Keywords in English

combined transport terminals; handling equipment; optimization; storage; reloading; intermodal transport

Tags

KDL1, RIV19, WOS
Změněno: 11/1/2018 09:06, Mgr. Blanka Mikšíková

Abstract

ORIG CZ

V originále

This paper deals with the issue of overall performance of combined transport terminals. It is important to take into account the "compatibility" and how it ties with other elements of the terminal so that the transition of the intermodal transport unit over individual elements of the combined transport terminal is as smooth as possible. Practical application of the methodology was verified in the Prerov combined transport terminal which lies on the main railway line number 330 Prerov Breclav, which is part of the second rail transit corridor in Czech Republic. The methodology consists of the optimization of all equipment and components performance in combined transport terminals comprising for example the handling equipment, reloading tracks, storage and reloading areas.

In Czech

Tento článek se zabývá otázkou celkové výkonnosti terminálů kombinované dopravy. Je důležité vzít v úvahu "kompatibilitu" jednotlivých prvků a to, jak na sebe prvky navazují. Přechod intermodální přepravní jednotky přes jednotlivé prvky terminálu kombinované dopravy byl mněl být co nejplynulejší. Praktické uplatnění metodiky bylo ověřeno v terminálu kombinované dopravy Přerov, který leží na hlavní železniční trati 330 Přerov - Břeclav, která je součástí druhého železničního tranzitního koridoru v České republice. Metodika spočívá v optimalizaci všech prvků terminálu kombinované dopravy, které zahrnují například manipulační zařízení, překládkové koleje, úložní a překládkové plochy.
Displayed: 28/10/2024 18:20