Detailed Information on Publication Record
2016
PRACTICAL APPLICATION OF THE METHODOLOGY FOR DETERMINING THE PERFORMANCE OF A COMBINED TRANSPORT TERMINAL
LIŽBETIN, Ján and Ondrej STOPKABasic information
Original name
PRACTICAL APPLICATION OF THE METHODOLOGY FOR DETERMINING THE PERFORMANCE OF A COMBINED TRANSPORT TERMINAL
Name in Czech
Praktická aplikace metodiky stanovení výkonnosti terminálu kombinované dopravy
Authors
LIŽBETIN, Ján (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution) and Ondrej STOPKA (703 Slovakia, belonging to the institution)
Edition
BELGRADE, SERBIA, PROCEEDINGS OF THE THIRD INTERNATIONAL CONFERENCE ON TRAFFIC AND TRANSPORT ENGINEERING (ICTTE), p. 382-387, 6 pp. 2016
Publisher
SCIENTIFIC RESEARCH CENTER LTD BELGRADE
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
20104 Transport engineering
Country of publisher
Serbia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
RIV identification code
RIV/75081431:_____/16:00001465
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-86-916153-3-8
Keywords (in Czech)
terminály kombinované dopravy; manipulační zařízení; optimalizace; deponování; překládka; intermodální přeprava
Keywords in English
combined transport terminals; handling equipment; optimization; storage; reloading; intermodal transport
Změněno: 11/1/2018 09:06, Mgr. Blanka Mikšíková
V originále
This paper deals with the issue of overall performance of combined transport terminals. It is important to take into account the "compatibility" and how it ties with other elements of the terminal so that the transition of the intermodal transport unit over individual elements of the combined transport terminal is as smooth as possible. Practical application of the methodology was verified in the Prerov combined transport terminal which lies on the main railway line number 330 Prerov Breclav, which is part of the second rail transit corridor in Czech Republic. The methodology consists of the optimization of all equipment and components performance in combined transport terminals comprising for example the handling equipment, reloading tracks, storage and reloading areas.
In Czech
Tento článek se zabývá otázkou celkové výkonnosti terminálů kombinované dopravy. Je důležité vzít v úvahu "kompatibilitu" jednotlivých prvků a to, jak na sebe prvky navazují. Přechod intermodální přepravní jednotky přes jednotlivé prvky terminálu kombinované dopravy byl mněl být co nejplynulejší. Praktické uplatnění metodiky bylo ověřeno v terminálu kombinované dopravy Přerov, který leží na hlavní železniční trati 330 Přerov - Břeclav, která je součástí druhého železničního tranzitního koridoru v České republice. Metodika spočívá v optimalizaci všech prvků terminálu kombinované dopravy, které zahrnují například manipulační zařízení, překládkové koleje, úložní a překládkové plochy.