LIŽBETIN, Ján and Ondrej STOPKA. PRACTICAL APPLICATION OF THE METHODOLOGY FOR DETERMINING THE PERFORMANCE OF A COMBINED TRANSPORT TERMINAL. Online. In Neuveden. PROCEEDINGS OF THE THIRD INTERNATIONAL CONFERENCE ON TRAFFIC AND TRANSPORT ENGINEERING (ICTTE). BELGRADE, SERBIA: SCIENTIFIC RESEARCH CENTER LTD BELGRADE, 2016, p. 382-387. ISBN 978-86-916153-3-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name PRACTICAL APPLICATION OF THE METHODOLOGY FOR DETERMINING THE PERFORMANCE OF A COMBINED TRANSPORT TERMINAL
Name in Czech Praktická aplikace metodiky stanovení výkonnosti terminálu kombinované dopravy
Authors LIŽBETIN, Ján (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution) and Ondrej STOPKA (703 Slovakia, belonging to the institution).
Edition BELGRADE, SERBIA, PROCEEDINGS OF THE THIRD INTERNATIONAL CONFERENCE ON TRAFFIC AND TRANSPORT ENGINEERING (ICTTE), p. 382-387, 6 pp. 2016.
Publisher SCIENTIFIC RESEARCH CENTER LTD BELGRADE
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 20104 Transport engineering
Country of publisher Serbia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00001465
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-86-916153-3-8
Keywords (in Czech) terminály kombinované dopravy; manipulační zařízení; optimalizace; deponování; překládka; intermodální přeprava
Keywords in English combined transport terminals; handling equipment; optimization; storage; reloading; intermodal transport
Tags KDL1, RIV19, WOS
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Mikšíková, učo 22534. Changed: 11/1/2018 09:06.
Abstract
This paper deals with the issue of overall performance of combined transport terminals. It is important to take into account the "compatibility" and how it ties with other elements of the terminal so that the transition of the intermodal transport unit over individual elements of the combined transport terminal is as smooth as possible. Practical application of the methodology was verified in the Prerov combined transport terminal which lies on the main railway line number 330 Prerov Breclav, which is part of the second rail transit corridor in Czech Republic. The methodology consists of the optimization of all equipment and components performance in combined transport terminals comprising for example the handling equipment, reloading tracks, storage and reloading areas.
Abstract (in Czech)
Tento článek se zabývá otázkou celkové výkonnosti terminálů kombinované dopravy. Je důležité vzít v úvahu "kompatibilitu" jednotlivých prvků a to, jak na sebe prvky navazují. Přechod intermodální přepravní jednotky přes jednotlivé prvky terminálu kombinované dopravy byl mněl být co nejplynulejší. Praktické uplatnění metodiky bylo ověřeno v terminálu kombinované dopravy Přerov, který leží na hlavní železniční trati 330 Přerov - Břeclav, která je součástí druhého železničního tranzitního koridoru v České republice. Metodika spočívá v optimalizaci všech prvků terminálu kombinované dopravy, které zahrnují například manipulační zařízení, překládkové koleje, úložní a překládkové plochy.
PrintDisplayed: 12/10/2024 08:15