KUČERKA, Daniel a Ján KMEC. Modely odborného technického vzdelávania. Edukacja – Technika – Informatyka. Rzeszów: WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU RZESZOWSKIEGO, roč. 20, č. 2, s. 133-139. ISSN 2080-9069. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Modely odborného technického vzdelávania
Název česky Modely odborného technického vzdělávání
Název anglicky Models of vocational technical educational
Autoři KUČERKA, Daniel a Ján KMEC.
Vydání Edukacja – Technika – Informatyka, Rzeszów, WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU RZESZOWSKIEGO, 2017, 2080-9069.
Další údaje
Originální jazyk slovenština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky Model; technické vzdelávání; odborný výcvik
Klíčová slova anglicky Model; technical educational; vocational training
Štítky DOP, ERIH, RIV17
Změnil Změnila: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Změněno: 17. 4. 2018 16:20.
Anotace
Príspevok sa zaoberá tvorbou modelov odborného výcviku mechanikov nastavovačov. Autori vychádzajú z modelu Lívečka a Kubálka a modifikovaného modelu Mužíka. Na základe týchto modelov sme spracovali model odborného výcviku s využitím interaktívnych didaktických prostriedkov, ktorý bol modifikovaný na model odborného výcviku v podmienkach školy a v podmienkach učňovského strediska v reálnej firme. V uvedených modeloch je ukázaná komunikácia medzi žiakom a učiteľom odborného výcviku. Zároveň je poukázané na výstupy zo vzdelávania na základe ktorých je možné objektívne klasifikovať žiaka.
Anotace česky
Příspěvek se zabývá tvorbou modelů odborného výcviku mechaniků seřízení. Autoři vycházejí z modelu Lívečka a Kubálka a modifikovaného modelu Mužíka. Na základě těchto modelů jsme zpracovali model odborného výcviku s využitím interaktivních didaktických prostředků, který byl modifikován na model odborného výcviku v podmínkách školy a v podmínkách učňovského střediska v reálné firmě. V uvedených modelech je ukázána komunikace mezi žákem a učitelem odborného výcviku. Zároveň je poukázáno na výstupy ze vzdělávání na základě kterých je možné objektivně klasifikovat žáka.
Anotace anglicky
The paper deals with the creation of training models for mechanic adjusters. The authors are based on the model of Lívečka and Kubálek and the modified model of Mužík. On the basis of these models, we have developed a model of vocational training using interactive didactic means, which has been modified to the model of vocational training in the conditions of the school and in the conditions of the apprentice centre in the real firm. These models show the communication between the pupil and the training teacher. At the same time, there are shown the learning outcomes on the basis of which students can be classi fied objectively.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 21:10