KUČERKA, Daniel and Ján KMEC. Didaktické pracoviská – KD model (Didaktic workplaces – KD model). Edukacja – Technika – Informatyka. Rzeszów: WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU RZESZOWSKIEGO, vol. 21, No 3, p. 112-117. ISSN 2080-9069. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Didaktické pracoviská – KD model
Name in Czech Didaktická pracoviště – KD model
Name (in English) Didaktic workplaces – KD model
Authors KUČERKA, Daniel and Ján KMEC.
Edition Edukacja – Technika – Informatyka, Rzeszów, WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU RZESZOWSKIEGO, 2017, 2080-9069.
Other information
Original language Slovak
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) Materiální vyučovací prostředky; výuka; didaktické pracoviště; respondent; experiment
Keywords in English material teaching means; teaching; didactic workplace; respondent; experiment
Tags DOP, ERIH, RIV17
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Mikšíková, učo 22534. Changed: 18/4/2018 08:23.
Abstract
Príspevok sa zaoberá tvorbou integrovaných didaktických pracovísk. Autori ukazujú miesto integrovaných didaktických pracovísk v rámci materiálnych didaktických prostriedkov. Ďalej sa zaoberajú KD modelom Integrovaných didaktických pracovísk, kde uvádzajú ich základné kategórie medzi ktoré radia školské dielne stredných škôl, špeciálne pracoviská pre nadaných žiakov, špeciálne pracoviská pre integrovaných telesne postihnutých žiakov, laboratóriá a špeciálne učebne odborných predmetov. Na záver príspevku uvádzajú možné vybavenie týchto pracovísk pre výučbu odborného výcviku a odborných predmetov. Tieto pracoviská sú zamerané na predmety špecializácií v strojárenstve.
Abstract (in Czech)
Příspěvek se zabývá tvorbou integrovaných didaktických pracovišť. Autoři ukazují místo integrovaných didaktických pracovišť v rámci materiálních didaktických prostředků. Dále se zabývají KD modelem Integrovaných didaktických pracovišť, kde uvádějí jejich základní kategorie mezi které řadí školní dílny středních škol, speciální pracoviště pro nadané žáky, speciální pracoviště pro integrovaných postižené žáky, laboratoře a speciální učebny odborných předmětů. Na závěr příspěvku uvádějí možné vybavení těchto pracovišť pro výuku odborného výcviku a odborných předmětů. Tato pracoviště jsou zaměřeny na předměty specializací ve strojírenství.
Abstract (in English)
The paper deals with the creation of integrated didactic workplaces. The authors point to the place of integrated didactic workplaces within the material didactic means. They also deal with the KD model of Integrated didactic centres where they list their core categories, including high school secondary workshops, special workplaces for gifted pupils, special workplaces for integrated disabled students, laboratories and special classrooms for vocational subjects. At the end of the paper they mention the possible equipment of these workplaces for the vocational training and teaching the vocational subjects. These workplaces are focused on subjects of specialization in engineering.
PrintDisplayed: 29/3/2024 13:19