KUČERKA, Daniel and Ján KMEC. Didaktické pracoviská – KD model (Didaktic workplaces – KD model). Edukacja – Technika – Informatyka. Rzeszów: WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU RZESZOWSKIEGO, vol. 21, No 3, p. 112-117. ISSN 2080-9069. 2017. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Didaktické pracoviská – KD model |
Name in Czech | Didaktická pracoviště – KD model |
Name (in English) | Didaktic workplaces – KD model |
Authors | KUČERKA, Daniel and Ján KMEC. |
Edition | Edukacja – Technika – Informatyka, Rzeszów, WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU RZESZOWSKIEGO, 2017, 2080-9069. |
Other information | |
---|---|
Original language | Slovak |
Type of outcome | Article in a journal |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Poland |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Institute of Technology and Business in České Budějovice |
Keywords (in Czech) | Materiální vyučovací prostředky; výuka; didaktické pracoviště; respondent; experiment |
Keywords in English | material teaching means; teaching; didactic workplace; respondent; experiment |
Tags | DOP, ERIH, RIV17 |
Changed by | Changed by: Mgr. Blanka Mikšíková, učo 22534. Changed: 18/4/2018 08:23. |
Abstract |
---|
Príspevok sa zaoberá tvorbou integrovaných didaktických pracovísk. Autori ukazujú miesto integrovaných didaktických pracovísk v rámci materiálnych didaktických prostriedkov. Ďalej sa zaoberajú KD modelom Integrovaných didaktických pracovísk, kde uvádzajú ich základné kategórie medzi ktoré radia školské dielne stredných škôl, špeciálne pracoviská pre nadaných žiakov, špeciálne pracoviská pre integrovaných telesne postihnutých žiakov, laboratóriá a špeciálne učebne odborných predmetov. Na záver príspevku uvádzajú možné vybavenie týchto pracovísk pre výučbu odborného výcviku a odborných predmetov. Tieto pracoviská sú zamerané na predmety špecializácií v strojárenstve. |
Abstract (in Czech) |
---|
Příspěvek se zabývá tvorbou integrovaných didaktických pracovišť. Autoři ukazují místo integrovaných didaktických pracovišť v rámci materiálních didaktických prostředků. Dále se zabývají KD modelem Integrovaných didaktických pracovišť, kde uvádějí jejich základní kategorie mezi které řadí školní dílny středních škol, speciální pracoviště pro nadané žáky, speciální pracoviště pro integrovaných postižené žáky, laboratoře a speciální učebny odborných předmětů. Na závěr příspěvku uvádějí možné vybavení těchto pracovišť pro výuku odborného výcviku a odborných předmětů. Tato pracoviště jsou zaměřeny na předměty specializací ve strojírenství. |
Abstract (in English) |
---|
The paper deals with the creation of integrated didactic workplaces. The authors point to the place of integrated didactic workplaces within the material didactic means. They also deal with the KD model of Integrated didactic centres where they list their core categories, including high school secondary workshops, special workplaces for gifted pupils, special workplaces for integrated disabled students, laboratories and special classrooms for vocational subjects. At the end of the paper they mention the possible equipment of these workplaces for the vocational training and teaching the vocational subjects. These workplaces are focused on subjects of specialization in engineering. |
PrintDisplayed: 29/3/2024 13:19