KRÁTKÁ, Jana and Mária VARGOVÁ. Sharing Tacit Knowlege Through Narratives In Project Risk Management. In Khalid S. Soliman. IBIMA. Vienna: International Business Information Management Association (IBIMA). p. 1066-1075. ISBN 978-0-9860419-7-6. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sharing Tacit Knowlege Through Narratives In Project Risk Management
Name in Czech Sdílení tacitních znalostí prostřednictvím vyprávění v projektech rizikového managementu
Authors KRÁTKÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Mária VARGOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution).
Edition Vienna, IBIMA, p. 1066-1075, 10 pp. 2017.
Publisher International Business Information Management Association (IBIMA)
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Austria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
RIV identification code RIV/75081431:_____/17:00001167
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-0-9860419-7-6
Keywords (in Czech) Tiché znalosti; vyprávění; řízení projektů
Keywords in English Tacid knowledge; narrative; project management
Tags DPS, RIV17, WOS
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Mikšíková, učo 22534. Changed: 27/12/2017 12:10.
Abstract
This study is focused on the topic of sharing tacit knowledge among project managers in project risk management. We assume that this sharing is a) possible b) necessary to increase their competencies in project risk management. Thorough Theoretical analysis of expert sources and comparison of studies on relevant topic, we consider the possibilities of sharing and its importance. The presented text also includes a case study aimed at recognizing the process of sharingtacit knowledge through narratives among students preparing for the roles of project managers. For the purpose of the study, the author used fictional stories presenting team problems. Whithout being encouraged to their storytelling, the students often preneted their solutions of the problems through narratives, It turmes out that they use the narratives to express their attitudes and the attitudes of others, to pass on their opinions, knowledge and experience gained from solving practical situations, and the most natural form - story.
Abstract (in Czech)
Tato studie je zaměřena na téma sdílení tichých znalostí mezi projektovými manažery v řízení rizik projektu. Předpokládáme, že toto sdílení je a) možné b) je nutné zvýšit jejich kompetence v řízení rizik projektu. Důkladná teoretická analýza odborných pramenů a srovnání studií na relevantní téma, zvažujeme možnosti sdílení a jeho význam. Předložený text také obsahuje případovou studii zaměřenou na rozpoznání procesu sdílení poznatků prostřednictvím příběhů mezi studenty, kteří se připravují na roli projektových manažerů. Pro účely studie autor použil smyšlené příběhy představující týmové problémy. Bez povzbuzování jejich vyprávění studenti často vynášejí své řešení problémů prostřednictvím vyprávění. Vychází z toho, že používají vyprávění k vyjádření svých postojů a postojů ostatních k předávání svých názorů, znalostí a zkušeností získaných při řešení praktických situace a nejpřirozenější podoba - příběh.
PrintDisplayed: 29/3/2024 13:51