KOVALIV, Zhanna, Oleksandr KUSHCH a Jan GREGOR. Intenzifikacija processa obučenija inostrannym jazykam studentov vysšich učebnych zavedenij. Auspicia. České Budějovice: VŠERS, XIV, 3-4, s. 21-32. ISSN 1214-4967. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Intenzifikacija processa obučenija inostrannym jazykam studentov vysšich učebnych zavedenij
Název česky Intenzifikace procesu výuky cizích jazyků u studentů vysokých škol
Název anglicky Intensification of Foreign Languages Teaching Process of Higher Education Institution Students
Autoři KOVALIV, Zhanna, Oleksandr KUSHCH a Jan GREGOR.
Vydání Auspicia, České Budějovice, VŠERS, 2017, 1214-4967.
Další údaje
Originální jazyk ruština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky znalost cizího jazyka; zintenzivnění studijního procesu; tvůrčí potenciál; kognitivní aktivita; model zintenzivnění studijního procesu
Klíčová slova anglicky foreign language competence; intensification of studying process; creative potential; cognitive activity; model of intensification of studying process
Štítky ERIH, KCJ3, RIV17
Změnil Změnila: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Změněno: 18. 4. 2018 08:04.
Anotace
V stat’je issledujutsja metodičeskije principy intensivnych metodov obučenija inostrannym jazykam i vydeljajutsja naiboleje effektivnyje dlja formirovanija inojazyčnoj kompetencii studentov vysšich učebnych zavedenij: kollektivnoje vzaimodějstvije, ličnostno-orientirovannoje občšenije, rolevaja organizacija učebnogo processa i polifunkcional’nost’ upražněnij. Na osnove etich principov razrabotana model’ intensifikacii processa usvojenija rečevogo materiala studentami vysšich učebnych zavedenij pri obučenii inostrannym jazykam, kotoraja možet sposobstvovat’ aktivizacii poznavatel’noj dejatel’nosti studentov i realizacii ich tvorčeskogo potenciala.
Anotace česky
V článku jsou zkoumány metodické principy intenzivních metod výuky cizích jazyků s uvedením těch nejefektivnějších pro formování znalosti cizího jazyka studentů vysokých škol: kolektivní interakce, osobnostně orientovaná komunikace, rolová organizace vzdělávacího procesu a víceúčelovost cvičení. Na základě těchto principů byl rozpracován model intenzifikace procesu osvojování řečového materiálu pro studenty vysokých škol při výuce cizích jazyků, která může přispět k zintenzivnění kognitivní činnosti studentů a realizaci jejich tvůrčího potenciálu.
Anotace anglicky
In the article, the methodological principles of intensive teaching foreign languages methods are examined and the most effective ones for the formation of foreign language competence of students of higher education institutions are chosen. They involve collective interaction, individually oriented communication, role playing in studying process and multifunctional language exercises. By their means the model of intensification of studying language units by higher education institutions students in teaching foreign languages is worked out. It can help to develop cognitive activity of students and implement their creative potential.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 13:07