ANURINA, Iryna and Jan GREGOR. Kontrastivnyj metod v obučenii ukrajinskich studentov nemeckomu jazyku kak vtoromu inostrannomu na baze pervogo inostrannogo jazyka (anglijskogo) (Contrast Method of Teaching Ukrainian Students German as Second Foreign Language Based on First Foreign Language (English)). Auspicia. České Budějovice: VŠERS, XIV, No 2, p. 175-182. ISSN 1214-4967. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kontrastivnyj metod v obučenii ukrajinskich studentov nemeckomu jazyku kak vtoromu inostrannomu na baze pervogo inostrannogo jazyka (anglijskogo)
Name in Czech Kontrastivní metoda vyučování němčiny ukrajinským studentům jako druhého cizího jazyka na pozadí prvního cizího jazyka (angličtiny)
Name (in English) Contrast Method of Teaching Ukrainian Students German as Second Foreign Language Based on First Foreign Language (English)
Authors ANURINA, Iryna and Jan GREGOR.
Edition Auspicia, České Budějovice, VŠERS, 2017, 1214-4967.
Other information
Original language Russian
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) první cizí jazyk; druhý cizí jazyk; kontrastivní metoda; interference; pozitivní transfer; metody vyučování cizího jazyka
Keywords in English the first foreign language; the second foreign language; contrast approach; interference; positive transference; methods of teaching foreign language
Tags ERIH, NCJ3, RIV17
Changed by Changed by: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Changed: 18/4/2018 07:42.
Abstract
V staťje rassmatrivajetsja primenenije kontrastivnogo metoda v obučenii studentov-nositelej ukrajinskogo jazyka vtoromu inostrannomu jazyku (nemeckomu) při naličii anglijskogo jazyka kak pervogo inostrannogo. Avtory delajut osoboje udarenije na aktual’nosti izučenija neskol’kich inostrannych jazykov v otvet na rastuščij spros covremennogo obščestva na vsevozmožnyje vidy meždunarodnoj i mežkul’turnoj kommunikacii, rassmatrivajut rezul’taty lingvističeskich i pedagogičeskich issledovanij v predstavlennoj tematike, opredeljajut ključevyje momenty obučenija vtoromu inostrannomu jazyku, opisyvajut pozitivnoje i negativnoje vlijanije pervogo inostrannogo jazyka, sravnivajut systemy anglijskogo i nemeckogo jazykov, vyjavljajut obščije čerty rassmatrivajemych jazykov.
Abstract (in Czech)
V článku se zkoumá aplikace kontrastivní metody vyučování němčiny ukrajinským studentům jako druhého cizího jazyka na pozadí angličtiny jako prvního cizího jazyka. Autoři zvlášť zdůrazňují aktuálnost studia několika cizích jazyků jako odpověď na rostoucí poptávku současné společnosti na všemožné druhy mezinárodní a mezikulturní komunikace, zkoumají výsledky lingvistických a pedagogických studií v dané tematice, definují klíčové momenty studia druhého cizího jazyka, popisují pozitivní a negativní vliv prvního cizího jazyka, srovnávají systémy angličtiny a němčiny, zjišťují obecné rysy zkoumaných jazyků.
Abstract (in English)
The article deals with studying the implementation of contrast method in teaching student-native Ukrainian speakers the second foreign language (German) in case of English being the first foreign language. The authors strongly emphasize the topicality of studying several foreign languages as an answer to the increasing demand of the modern society in various kinds of international and intercultural communication, review the results of the linguistic and pedagogic researches in the introduced topic, define the key issues of teaching the second foreign language, describe positive and negative influence of the first foreign language, compare systems of English and German languages, find common features of studied languages.
PrintDisplayed: 29/3/2024 10:23