ANURINA, Iryna a Jan GREGOR. Kontrastivnyj metod v obučenii ukrajinskich studentov nemeckomu jazyku kak vtoromu inostrannomu na baze pervogo inostrannogo jazyka (anglijskogo). Auspicia. České Budějovice: VŠERS, XIV, č. 2, s. 175-182. ISSN 1214-4967. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kontrastivnyj metod v obučenii ukrajinskich studentov nemeckomu jazyku kak vtoromu inostrannomu na baze pervogo inostrannogo jazyka (anglijskogo)
Název česky Kontrastivní metoda vyučování němčiny ukrajinským studentům jako druhého cizího jazyka na pozadí prvního cizího jazyka (angličtiny)
Název anglicky Contrast Method of Teaching Ukrainian Students German as Second Foreign Language Based on First Foreign Language (English)
Autoři ANURINA, Iryna a Jan GREGOR.
Vydání Auspicia, České Budějovice, VŠERS, 2017, 1214-4967.
Další údaje
Originální jazyk ruština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky první cizí jazyk; druhý cizí jazyk; kontrastivní metoda; interference; pozitivní transfer; metody vyučování cizího jazyka
Klíčová slova anglicky the first foreign language; the second foreign language; contrast approach; interference; positive transference; methods of teaching foreign language
Štítky ERIH, NCJ3, RIV17
Změnil Změnila: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Změněno: 18. 4. 2018 07:42.
Anotace
V staťje rassmatrivajetsja primenenije kontrastivnogo metoda v obučenii studentov-nositelej ukrajinskogo jazyka vtoromu inostrannomu jazyku (nemeckomu) při naličii anglijskogo jazyka kak pervogo inostrannogo. Avtory delajut osoboje udarenije na aktual’nosti izučenija neskol’kich inostrannych jazykov v otvet na rastuščij spros covremennogo obščestva na vsevozmožnyje vidy meždunarodnoj i mežkul’turnoj kommunikacii, rassmatrivajut rezul’taty lingvističeskich i pedagogičeskich issledovanij v predstavlennoj tematike, opredeljajut ključevyje momenty obučenija vtoromu inostrannomu jazyku, opisyvajut pozitivnoje i negativnoje vlijanije pervogo inostrannogo jazyka, sravnivajut systemy anglijskogo i nemeckogo jazykov, vyjavljajut obščije čerty rassmatrivajemych jazykov.
Anotace česky
V článku se zkoumá aplikace kontrastivní metody vyučování němčiny ukrajinským studentům jako druhého cizího jazyka na pozadí angličtiny jako prvního cizího jazyka. Autoři zvlášť zdůrazňují aktuálnost studia několika cizích jazyků jako odpověď na rostoucí poptávku současné společnosti na všemožné druhy mezinárodní a mezikulturní komunikace, zkoumají výsledky lingvistických a pedagogických studií v dané tematice, definují klíčové momenty studia druhého cizího jazyka, popisují pozitivní a negativní vliv prvního cizího jazyka, srovnávají systémy angličtiny a němčiny, zjišťují obecné rysy zkoumaných jazyků.
Anotace anglicky
The article deals with studying the implementation of contrast method in teaching student-native Ukrainian speakers the second foreign language (German) in case of English being the first foreign language. The authors strongly emphasize the topicality of studying several foreign languages as an answer to the increasing demand of the modern society in various kinds of international and intercultural communication, review the results of the linguistic and pedagogic researches in the introduced topic, define the key issues of teaching the second foreign language, describe positive and negative influence of the first foreign language, compare systems of English and German languages, find common features of studied languages.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 11:27