J 2017

ZPĚTNÁ VAZBA OD OPAKUJÍCÍCH STUDENTŮ ZÁKLADNÍHO KURZU MATEMATIKY

NÁHLÍK, Tomáš and Dana SMETANOVÁ

Basic information

Original name

ZPĚTNÁ VAZBA OD OPAKUJÍCÍCH STUDENTŮ ZÁKLADNÍHO KURZU MATEMATIKY

Name (in English)

FEEDBACK FROM REPETIVE STUDENT OF THE BASIC MATHEMATICS COURSE

Edition

Media4u Magazine, Praha, Ing. Jan Chromý, Ph.D. 2017, 1214-9187

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

Hodnocení; zpětná vazba; matematika; test nezávislosti.

Keywords in English

Evaluation; feedback; mathematics; test of independence.

Tags

Změněno: 17/4/2018 12:53, Mgr. Eva Hynešová

Abstract

V originále

"Příspěvek popisuje výsledky výzkumu, ve kterém byly pomocí dotazníku zjišťovány hodnotící názory studentů na výuku předmětu Matematika I na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. Výsledky jsou srovnány s výzkumem provedeným před třemi lety. Je prokázáno, že pohlaví respondentů nemá vliv na vnímání obtížnosti matematiky."

In English

"The paper describes the results of a questionare research evaluating the students' opinion on the teaching of Mathematics I at the Institute of Technology and Business in České Budějovice. The results are compared with research done three years ago. There is proved that the gender of the respondents does not affect the perception of the difficulty of mathematics."

Files attached

Smetanova_ZPETNA_VAZBA_OD_OPAKUJICICH_STUDENTU_ZAKLADNIHO_KURZU_MATEMATIKY.pdf
Request the author's version of the file