J 2017

DĚTSTVÍ A POČÁTKY DOSPÍVÁNÍ V JAPONSKU - KULTURA A VÝCHOVA

OPRŠAL, Ivo

Základní údaje

Originální název

DĚTSTVÍ A POČÁTKY DOSPÍVÁNÍ V JAPONSKU - KULTURA A VÝCHOVA

Název anglicky

CHILDHOOD AND GROWING UP IN JAPAN – CULTURE AND EDUCATION

Autoři

OPRŠAL, Ivo

Vydání

Mladá veda, Prešov, Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o. 2017, 1339-3189

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

Sebeuvědomění; Skupinová identita; Konfuciánská výchova; Karteziánská logika; Dohodová společnost; Japonský vzdělávací systém

Klíčová slova anglicky

Self awareness; Social Identity; Confucian Education; Cartesian Logic; Conventional Society; Japanese Educational System

Štítky

ERIH, RIV17, SOK_a
Změněno: 18. 4. 2018 08:22, Mgr. Blanka Mikšíková

Anotace

ORIG EN

V originále

Na krátkých kazuistikách japonských dětí a na popisu reálií vzdělávacího a společenského systému je ukázán vliv kultury na výchovu mladých Japonců. Rovněž je naznačeno utváření sebepojetí a dentity, dané především skupinovou složkou. Kultura, s mnoha velmi starými a tradičními prvky, domácnost a školní výchova, a dále trávení volného času kombinované se situačně velmi závislým prožíváním jsou faktory, jejichž výslednicí je pro Evropana neobvykle se vyvíjející osobnost i (převážně skupinová) identita. Spoluprožívání v kolektivu společně s pečlivě tradovaným povědomím o výlučnosti Japonského národa a jazyka formují právě skupinovou identitu velmi neobvyklým způsobem. To je ukázáno na několika vybraných narativních i zjišťovacích rozhovorech a poznatcích získaných zúčastněným pozorováním.

Anglicky

The influence of culture on the education of young Japanese is shown on short description of educational system, society and short case interpretations of Japanese children. It is indicated, that their identity and self are influenced mostly by the society component. Japanese culture with many old and traditional components combined with household, education, leisure time, and very situational Japanese character are factors forming a very unique personality and (mostly) social identity. Added to that, the social identity is influenced by shared experience and traditional self-percept exclusiveness of Japanese nation. It is presented on a few selected narratives/dialogues supported by involved observations.
Zobrazeno: 24. 12. 2024 04:05