2017
DĚTSTVÍ A POČÁTKY DOSPÍVÁNÍ V JAPONSKU - KULTURA A VÝCHOVA
OPRŠAL, IvoZákladní údaje
Originální název
DĚTSTVÍ A POČÁTKY DOSPÍVÁNÍ V JAPONSKU - KULTURA A VÝCHOVA
Název anglicky
CHILDHOOD AND GROWING UP IN JAPAN – CULTURE AND EDUCATION
Autoři
Vydání
Mladá veda, Prešov, Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o. 2017, 1339-3189
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
Sebeuvědomění; Skupinová identita; Konfuciánská výchova; Karteziánská logika; Dohodová společnost; Japonský vzdělávací systém
Klíčová slova anglicky
Self awareness; Social Identity; Confucian Education; Cartesian Logic; Conventional Society; Japanese Educational System
Změněno: 18. 4. 2018 08:22, Mgr. Blanka Mikšíková
V originále
Na krátkých kazuistikách japonských dětí a na popisu reálií vzdělávacího a společenského systému je ukázán vliv kultury na výchovu mladých Japonců. Rovněž je naznačeno utváření sebepojetí a dentity, dané především skupinovou složkou. Kultura, s mnoha velmi starými a tradičními prvky, domácnost a školní výchova, a dále trávení volného času kombinované se situačně velmi závislým prožíváním jsou faktory, jejichž výslednicí je pro Evropana neobvykle se vyvíjející osobnost i (převážně skupinová) identita. Spoluprožívání v kolektivu společně s pečlivě tradovaným povědomím o výlučnosti Japonského národa a jazyka formují právě skupinovou identitu velmi neobvyklým způsobem. To je ukázáno na několika vybraných narativních i zjišťovacích rozhovorech a poznatcích získaných zúčastněným pozorováním.