OPRŠAL, Ivo. DĚTSTVÍ A POČÁTKY DOSPÍVÁNÍ V JAPONSKU - KULTURA A VÝCHOVA (CHILDHOOD AND GROWING UP IN JAPAN – CULTURE AND EDUCATION). Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., 2017, vol. 5, No 4, p. 165-181. ISSN 1339-3189. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{40921, author = {Opršal, Ivo}, article_location = {Prešov}, article_number = {4}, keywords = {Self awareness; Social Identity; Confucian Education; Cartesian Logic; Conventional Society; Japanese Educational System}, language = {cze}, issn = {1339-3189}, journal = {Mladá veda}, title = {DĚTSTVÍ A POČÁTKY DOSPÍVÁNÍ V JAPONSKU - KULTURA A VÝCHOVA}, volume = {5}, year = {2017} }
TY - JOUR ID - 40921 AU - Opršal, Ivo PY - 2017 TI - DĚTSTVÍ A POČÁTKY DOSPÍVÁNÍ V JAPONSKU - KULTURA A VÝCHOVA JF - Mladá veda VL - 5 IS - 4 SP - 165-181 EP - 165-181 PB - Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o. SN - 13393189 KW - Self awareness KW - Social Identity KW - Confucian Education KW - Cartesian Logic KW - Conventional Society KW - Japanese Educational System N2 - Na krátkých kazuistikách japonských dětí a na popisu reálií vzdělávacího a společenského systému je ukázán vliv kultury na výchovu mladých Japonců. Rovněž je naznačeno utváření sebepojetí a dentity, dané především skupinovou složkou. Kultura, s mnoha velmi starými a tradičními prvky, domácnost a školní výchova, a dále trávení volného času kombinované se situačně velmi závislým prožíváním jsou faktory, jejichž výslednicí je pro Evropana neobvykle se vyvíjející osobnost i (převážně skupinová) identita. Spoluprožívání v kolektivu společně s pečlivě tradovaným povědomím o výlučnosti Japonského národa a jazyka formují právě skupinovou identitu velmi neobvyklým způsobem. To je ukázáno na několika vybraných narativních i zjišťovacích rozhovorech a poznatcích získaných zúčastněným pozorováním. ER -
OPRŠAL, Ivo. DĚTSTVÍ A POČÁTKY DOSPÍVÁNÍ V JAPONSKU - KULTURA A VÝCHOVA (CHILDHOOD AND GROWING UP IN JAPAN – CULTURE AND EDUCATION). \textit{Mladá veda}. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., 2017, vol.~5, No~4, p.~165-181. ISSN~1339-3189.
|