KOPŘIVA, Lukáš and Daniel KUČERKA. VIRTUÁLNÍ REALITA: TECHNOLOGIE, POUŽITÍ (VIRTUAL REALITY: TECHNOLOGIES, APPLICATION). Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., vol. 5, No 7, p. 39-44. ISSN 1339-3189. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name VIRTUÁLNÍ REALITA: TECHNOLOGIE, POUŽITÍ
Name (in English) VIRTUAL REALITY: TECHNOLOGIES, APPLICATION
Authors KOPŘIVA, Lukáš and Daniel KUČERKA.
Edition Mladá veda, Prešov, Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o. 2017, 1339-3189.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 20200 2.2 Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) Virtuální realita; technologie; aplikace VR
Keywords in English Virtual Reality; technology; application of VR
Tags DOP, ERIH, RIV17
Changed by Changed by: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Changed: 17/4/2018 13:55.
Abstract
"V tomto článku je rozebrána virtuální realita, princip její funkce, praktické použití. Virtuální realita je z historického pohledu s lidstvem od vzniku filmu a nyní je zdokonalena do té formy, která má prakticky významné využití i v podnikovém prostředí a průmyslu. Virtuální reality můžeme dosáhnout pomocí ošálení smyslů – čím více smyslů ošálíme, tím silnější je pocit bytí v jiné realitě. Článek je sestaven na základě rešerší časopisových článků a knih, zabývající se virtuální realitou."
Abstract (in English)
Virtual reality, principles of function and practical application is analyzed in this article. Historically, virtual reality has been with humanity since the invention of cinema and has been perfected so far for being a valuable instrument utilized by companies and industry. We can reach the VR by fooling our senses – more senses being tricked means more intensive immersion to another reality. The article is based on science magazine and book research, concerning virtual reality.
PrintDisplayed: 29/3/2024 09:34