JUHÁS, Pavol a Ingrid JUHÁSOVÁ ŠENITKOVÁ. THE LOAD-CARRYING CAPACITY OF COMPRESSED STEEL MEMBERS WITH THIN-WALLED COMBINED CROSS-SECTIONS. In Khalid S. Soliman. 17 th International Multidisciplinary Scientific Conference SGEM 2017: Nano, Bio, Green and Space - Technologies For a Sustainable Future, Volume 17. 1. vyd. Sofia (Bulharsko): STEF92 TECHNOLOGY LTD. s. 8813-820, 8 s. ISSN 1314-2704. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název THE LOAD-CARRYING CAPACITY OF COMPRESSED STEEL MEMBERS WITH THIN-WALLED COMBINED CROSS-SECTIONS
Název česky Únosnost tlačených tenkostěnných prutu kombinovaného průžezu
Autoři JUHÁS, Pavol (703 Slovensko, garant, domácí) a Ingrid JUHÁSOVÁ ŠENITKOVÁ (703 Slovensko, domácí).
Vydání 1. vyd. Sofia (Bulharsko), 17 th International Multidisciplinary Scientific Conference SGEM 2017: Nano, Bio, Green and Space - Technologies For a Sustainable Future, Volume 17, od s. 8813-820, 8 s. 2017.
Nakladatel STEF92 TECHNOLOGY LTD
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 20101 Civil engineering
Stát vydavatele Bulharsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/75081431:_____/17:00001144
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISSN 1314-2704
Klíčová slova česky ocelové konstrukce; tlačené pruty; kombinovaný průřez; pružně plastická únosnost
Klíčová slova anglicky steel structures; compressed members; combined cross section; elastic plastic; load carrying capacity
Štítky OCK, RIV17, SCOPUS
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Mikšíková, učo 22534. Změněno: 5. 12. 2017 13:36.
Anotace
The continued effort for economic design of steel structures leads to decrease their weight by shape and material optimization through the using of thin webs, high-strength steels and their effective combination with usual structural steels. The efficiency of high-strength steels using and their combination with usual structural steels is evident in the case of beams mostly subjected to bending loading. But from the complex optimization analyses follow, that the using of high-strength steels and their combination with usual structural steels can be advantage also in the case of columns mostly subjected to compression loading, mainly in the case of thin-walled members. The paper will present basic information about realized experimental-theoretical research of the elastic-plastic load-carrying capacity of thin-walled compressed steel members with combined cross-sections. This research has been distinctively oriented on the investigation and analyses of local stability and post-critical behavior of the slender and ultra-slender member webs and their interaction with compact flanges in the process of their loading and failure. In accordance with this investigation the original calculation and design procedures will be presented in the paper.
Anotace česky
Permanentní snaha po zhospodárňování navrhování ocelových konstrukcí vede ke snižování jejich hmotnosti prostřednictvím jejich tvarové a materiálové optimalizace použitím tenkých sten, ocelí vyšších a vysokých pevnosti a jich kombinaci s oceli obvyklých měkkých konstrukčních ocelí. Efektivnost použiti ocelí vyšších a vysokých pevnosti a jich kombinace s měkkými konstrukčními ocelemi je evidentní v případě nosníku namáhaných převážné ohybovým namáháním. Ale z komplexní optimalizační analýzy vyplývá, že použití ocelí vyšší a vysoké pevnosti, jako i jejich kombinace s měkkými konstrukčními ocelemi muže byt výhodné také v případě sloupu namáhaných převážné tlakem, najme při sloupech s tenkými stěnami. Tento příspěvek poskytuje základní informace o uskutečněném experimentálně-teoretickém výzkumu elasto-plasticke únosnosti tenkostěnných tlačených prutu kombinovaných průřezu. Tento výzkum bil orientován především na šetření a analýzu lokální stability a pokryteckého chování štíhlých sten tlačených prutu a jejich interakci v procesu zatěžovaní. Podle výsledku tohoto výzkumu se prezentuje originální metoda pro navrhování tlačených tenkostěnných prutu kombinovaného průřezu.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 15:42