CAHA, Zdeněk. ABSENCE ETICKÉHO KODEXU V PODNICÍCH V ČESKÉ REPUBLICE. Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., roč. 5, č. 5, s. 1-7. ISSN 1339-3189. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název ABSENCE ETICKÉHO KODEXU V PODNICÍCH V ČESKÉ REPUBLICE
Název anglicky ABSENCE OF A CODE OF ETHICS IN COMPANIES IN THE CZECH REPUBLIC
Autoři CAHA, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Mladá veda, Prešov, Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o. 2017, 1339-3189.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/75081431:_____/17:00002028
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky absence; etický kodex; Česká republika
Klíčová slova anglicky absence; code of ethics; Czech Republic
Štítky ERIH, RIV17 KEM8, RIV21
Změnil Změnila: Mgr. Nikola Petříková, učo 28324. Změněno: 28. 4. 2022 07:33.
Anotace
Etický kodex je možno považovat za základní kámen etického řízení organizace. Výskyt etického kodexu sám o sobě sice nezaručuje etické řízení v podniku, nicméně je jedním z jeho důležitých předpokladů. Příspěvek se zabývá absencí etického kodexu v podnicích v České republice. Základním cílem příspěvku je ověřit hypotézu, zda je podíl podniků, které etický kodex nemají, avšak tento nástroj postrádá, statisticky významně větší než 10 %. Kvantitativní dotazníkové šetření jsme realizovali na vzorku 607 českých podniků. Hypotézu jsme testovali pro jednotlivé velikosti podniků samostatně. Došli jsme k zjištění, že u skupin mikropodniků, středních podniků a velkých podniků je mezi podniky, které etický kodex nemají, avšak jej postrádají, statisticky významně větší než 10 %. Ve skupině malých podniků se tato hypotéza jen velmi těsně neprokázala.
Anotace anglicky
A code of ethics can be considered as the cornerstone of company’s ethical management. Although the existence of the code of ethics itself does not in guarantee ethical management in such company, it is one of its important prerequisites. The paper deals with the absence of a code of ethics in companies in the Czech Republic and its primary objective is to verify the hypothesis of whether the proportion of companies that do not have a code of ethics but would like to apply it is statistically significantly larger than 10%. A quantitative questionnaire survey was carried out on a sample of 607 Czech companies. We tested the hypothesis individually for individual company sizes. The result was that for micro, medium and large companies that do not have a code of ethics the proportion is statistically significantly than 10%. The hypothesis was not only narrowly confirmed for small companies.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 16:34