LIŽBETINOVÁ, Lenka. Clusters of Czech Consumers with Focus On Domestic Brands. In Khalid S. Soliman. Education Excellence and Innovation Managemenet through Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth. 1st edition. Vienna, Austria: International Business Information Management Association (IBIMA). s. 1703-1716. ISBN 978-0-9860419-7-6. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Clusters of Czech Consumers with Focus On Domestic Brands
Název česky Clustering českých spotřebitelů se zaměřením se na domácí značky
Autoři LIŽBETINOVÁ, Lenka (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání 1st edition. Vienna, Austria, Education Excellence and Innovation Managemenet through Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth, od s. 1703-1716, 14 s. 2017.
Nakladatel International Business Information Management Association (IBIMA)
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Rakousko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/75081431:_____/17:00001129
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-0-9860419-7-6
Klíčová slova česky značka; české značky; cluster; členové clustru; spotřebitelé
Klíčová slova anglicky brand; Czech brands; cluster; cluster members; consumers
Štítky RIV17, SCOPUS, SOK
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Mikšíková, učo 22534. Změněno: 13. 11. 2017 09:06.
Anotace
The aim of this article is to present the level of brand awareness of Czech respondents divided into three clusters. Results of primary research on brand recall are introduced. The research was conducted in the Czech Republic in 2015. The research sample consisted of 1182 respondents who were asked to name domestic brands spontaneously without any aid. The outcomes presented in this article show the top ten recalled domestic brands in the context of the three consumer clusters. The most frequently recalled brands belong to the food and beverage sector. Despite the fact that consumers tend to buy Czech products because they wish to support their domestic economy and many of them also have patriotic motives, companies have to be watchful as consumers’ opinions can change rapidly in the world full of competing firms. Therefore the obtained research results can help marketers to raise consumers’ brand awareness.
Anotace česky
Cílem tohoto článku je prezentovat stupeň povědomí českých spotřebitelů o značce rozdělených do tří clusterů. Výsledky primárního výzkumu vnímání značky jsou vyjádřeny na základě výzkumu, který byl realizován v České republice v roce 2015. Výzkumný vzorek sestával z 1182 respondentů, kteří byli dotazováni na spontánní jmenování domácích značek. Výsledky uvedené v tomto článku ukazují první desítku domácích značek, které spotřebitelé spontánně uvádějí v kontextu tří spotřebitelských klastrů. Nejsnímanější značky patří do sektoru potravin a nápojů. Navzdory skutečnosti, že spotřebitelé mají tendenci nakupovat české značky, protože chtějí podpořit svou domácí ekonomiku a mnozí i z vlasteneckých motivů, podniky musí být bdělé, protože názory spotřebitelů se mohou rychle změnit ve světě plném konkurenčních firem. Získané výsledky výzkumu proto mohou obchodníkům pomoci zvýšit povědomí značky u spotřebitelů.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 22:22