CAHA, Zdeněk and Jan URBAN. A Code of Ethics as a Part of the Ethical Management in the Czech Republic Companies. In Marek Jablońsłi. Strategic Performance Management. New Conceptss and Contemporary Trends. New York: Nova Science Publishers. p. 403-411. ISBN 978-1-5361-2682-2. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name A Code of Ethics as a Part of the Ethical Management in the Czech Republic Companies
Name in Czech Etický kodex jako součást etického řízení v českých podnicích
Authors CAHA, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jan URBAN (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition New York, Strategic Performance Management. New Conceptss and Contemporary Trends, p. 403-411, 9 pp. 2017.
Publisher Nova Science Publishers
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
RIV identification code RIV/75081431:_____/17:00001095
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-1-5361-2682-2
Keywords (in Czech) etický kodex; etické řízení; Česká republika
Keywords in English code of ethics; ethical management; Czech republic
Tags KEM2, RIV17
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Mikšíková, učo 22534. Changed: 2/11/2017 10:37.
Abstract
This chapter aims to highlight the main priniples of the contents, creation and enforcement of a code of Ethics in organizations and to verify their compliance in practice. This objective was achieved through a questionnaire survey which sought to determine the ectent to which a code of Ethics is used by Czech companies as a manafement tool, including gifferences in its usage in different types os organizations, as well as the frequency with which i tis evaluated and whether comments are accepted and the code updated on the basis of such comments.
Abstract (in Czech)
Cílem této kapitoly je zdůraznit hlavní principy obsahu, vytvoření a prosazování etického kodexu v organizacích a ověřit jeho dodržování v praxi. Tento cíl byl dosažen pomocí dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit, do jaké míry etický kodex využívají české společnosti jakožto řídící nástroj, včetně jeho využití v různých typech organizací, jakož i četnost, s jakou je hodnocen a zda jsou připomínky akceptovány a etický kodex aktualizován na základě těchto připomínek
PrintDisplayed: 29/3/2024 11:49