DOBIÁŠ, Václav. ROZDÍLY V DIGITÁLNÍ GRAMOTNOSTI MEZI JEDNOTLIVÝMI SOCIÁLNÍMI VRSTVAMI ADOLESCENTŮ KONČÍCÍCH ZÁKLADNÍ ŠKOLU (DIFFERENCES IN DIGITAL LITERACY BETWEEN DIFFERENT SOCIAL CLASSES OF ADOLESCENTS ENDING PRIMARY SCHOOL). Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., vol. 5, No 4, p. 18-26. ISSN 1339-3189. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name ROZDÍLY V DIGITÁLNÍ GRAMOTNOSTI MEZI JEDNOTLIVÝMI SOCIÁLNÍMI VRSTVAMI ADOLESCENTŮ KONČÍCÍCH ZÁKLADNÍ ŠKOLU
Name (in English) DIFFERENCES IN DIGITAL LITERACY BETWEEN DIFFERENT SOCIAL CLASSES OF ADOLESCENTS ENDING PRIMARY SCHOOL
Authors DOBIÁŠ, Václav.
Edition Mladá veda, Prešov, Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o. 2017, 1339-3189.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) Neurčitý integrál; iracionální funkce odmocninové funkce
Keywords in English Digital literacy; social exclusion; adolescent
Tags ERIH, RIV17, SOK_a
Changed by Changed by: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Changed: 17/4/2018 14:43.
Abstract
Na základě kvalitativních dat článek popisuje rozdíly ve schopnostech a dovednostech v jednotlivých oblastech digitální gramotnosti mezi adolescenty spadajícími do majority a jejich sociálně znevýhodněnými kolegy.
Abstract (in English)
On the basis of qualitative data, the article describes the differences in skills and abilities in the various areas of digital literacy among adolescents belonging to the majority and their socially disadvantaged colleagues.
PrintDisplayed: 29/3/2024 12:21