SIDIBE, Karim. Stěžejní východiska a koncepce současné anglické náboženské pedagogiky. Paidagogos. Olomouc, roč. 9.7, č. 1, s. 71-83. ISSN 1213-3809. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Stěžejní východiska a koncepce současné anglické náboženské pedagogiky
Název česky Stěžejní východiska a koncepce současné anglické náboženské pedagogiky
Název anglicky Major Concepts of Current English Religious Education
Autoři SIDIBE, Karim.
Vydání Paidagogos, Olomouc, 2017, 1213-3809.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky Výuka náboženství; náboženská pedagogika; školství; spirituální dimenze; postmoderna; kritický realizmus
Klíčová slova anglicky Religious Education; religious pedagogy; education system; spiritual dimension; postmodernism; critical realism
Štítky ACJ_1, ERIH, KCJ1, RIV17
Změnil Změnila: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Změněno: 17. 4. 2018 14:20.
Anotace
Tento článek si klade za cíl analyzovat didaktické koncepce výuky náboženství pěti hlavních teoretiků současné anglické náboženské pedagogiky, Harolda Loukese, Niniana Smarta, Davida Haye, Cliva Errickera a Andrewa Wrighta. Loukes a Smart položili základy současné náboženské pedagogiky v Anglii v 60. letech 20. století. Loukes využil poznatky vývojové psychologie a Smart výuku sekularizoval. Hayovo pojetí z 80. let 20. století akcentuje niternou duchovní skutečnost žáků. V současné době Erricker aplikuje postmoderní filosofická východiska na výuku a akcentuje individualitu a nezávislost žáků, zatímco Wright vychází z filosofických východisek kritického realismu a akcentuje nutnost teologické a filosofické diskuze na hodinách náboženství.
Anotace anglicky
The objective of this publication is to analyze the didactic concepts of Religious Education (RE) of five major English religious educationists - Harold Loukes, Ninian Smart, David Hay, Clive Erricker and Andrew Wright. Loukes and Smart formed the basis of contemporary English RE in 1960’s. Loukes used developmental psychology and Smart secularized RE. In 1980’s Hay emphasized children’s internal spirituality. At present Erricker applies postmodern philosophical thought on RE while Wright’s concept is based on critical realism emphasizing a need for theological and philosophical discussion in the classroom.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 20:39