Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{39161, author = {Sidibe, Karim}, article_location = {Olomouc}, article_number = {1}, keywords = {Religious Education; religious pedagogy; education system; spiritual dimension; postmodernism; critical realism}, language = {cze}, issn = {1213-3809}, journal = {Paidagogos}, title = {Stěžejní východiska a koncepce současné anglické náboženské pedagogiky}, volume = {9.7}, year = {2017} }
TY - JOUR ID - 39161 AU - Sidibe, Karim PY - 2017 TI - Stěžejní východiska a koncepce současné anglické náboženské pedagogiky JF - Paidagogos VL - 9.7 IS - 1 SP - 71-83 EP - 71-83 SN - 12133809 KW - Religious Education KW - religious pedagogy KW - education system KW - spiritual dimension KW - postmodernism KW - critical realism N2 - Tento článek si klade za cíl analyzovat didaktické koncepce výuky náboženství pěti hlavních teoretiků současné anglické náboženské pedagogiky, Harolda Loukese, Niniana Smarta, Davida Haye, Cliva Errickera a Andrewa Wrighta. Loukes a Smart položili základy současné náboženské pedagogiky v Anglii v 60. letech 20. století. Loukes využil poznatky vývojové psychologie a Smart výuku sekularizoval. Hayovo pojetí z 80. let 20. století akcentuje niternou duchovní skutečnost žáků. V současné době Erricker aplikuje postmoderní filosofická východiska na výuku a akcentuje individualitu a nezávislost žáků, zatímco Wright vychází z filosofických východisek kritického realismu a akcentuje nutnost teologické a filosofické diskuze na hodinách náboženství. ER -
SIDIBE, Karim. Stěžejní východiska a koncepce současné anglické náboženské pedagogiky. \textit{Paidagogos}. Olomouc, roč.~9.7, č.~1, s.~71-83. ISSN~1213-3809. 2017.
|