LIŽBETIN, Ján, Rudolf KAMPF, Karel JEŘÁBEK and Zdeněk CAHA. Practical Application of the Comparative Analysis of Direct Road Freight Transport and Combined Transport (Praktická aplikace komaparativní analýzy příme silniční nákladní dopravy a kombinované dopravy). In Transport Means 2016. KAUNAS, LITHUANIA: KAUNAS UNIVERSITY OF TECHNOLOGY PRESS. p. 1083-1087. ISSN 1822-296X. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Practical Application of the Comparative Analysis of Direct Road Freight Transport and Combined Transport
Authors LIŽBETIN, Ján (703 Slovakia, belonging to the institution), Rudolf KAMPF (203 Czech Republic, belonging to the institution), Karel JEŘÁBEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Zdeněk CAHA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition KAUNAS, LITHUANIA, Transport Means 2016, p. 1083-1087, 5 pp. 2016.
Publisher KAUNAS UNIVERSITY OF TECHNOLOGY PRESS
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 20104 Transport engineering
Country of publisher Lithuania
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00001089
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISSN 1822-296X
Keywords (in Czech) kombinovaná doprava; náklady; silniční doprava; komparatívna analýza
Keywords in English combined transport; cost; road transport; comparative analysis
Tags IF, KDL1, RIV17
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 5/10/2017 11:51.
Abstract
This paper compares the costs of transporting goods on a semi-trailer on its own axes (direct road freight transport) with those of a transportation system of combined transport. The transportation costs with regards to combined transport are also determined on the basis of differing train capacity utilization rates. On this basis, the boundary is determined at what capacity utilization rate a combined transport line can be operated without any financial subsidies, whilst maintaining its competitiveness to direct road freight transport. The results of the comparative analysis are applied to a selected route as part of this paper.
Abstract (in Czech)
Článek porovnává náklady na přepravu zboží přímou silniční nákladní dopravou s náklady na přepravní systém kombinované dopravy. Přepravní náklady spojené s kombinovanou dopravou se určují také na základě rozdílné míry využití kapacity vlaku. Na tomto základě je určena hranice, do jaké míry využití kapacity vlaku může být linka kombinované dopravy provozována bez jakýchkoliv finančních dotací, přičemž se udržuje pořád její konkurenceschopnost vůči přímé silniční nákladní dopravě. Výsledky komparativní analýzy jsou aplikovány na vybranou trasu.
PrintDisplayed: 29/3/2024 12:09