ŠTARCHOŇ, Peter, Lenka LIŽBETINOVÁ and Dagmar WEBEROVÁ. Clustering in Relation to Brand Perception: An Example Based on Czech Consumers. In Khalid S. Soliman. Vision 2020: Innovation Management, Development Sustainability, and Competitive Economic Growth. Seville, Spain: nternational Business Information Management Association. p. 2271-2284, 15 pp. ISBN 978-0-9860419-8-3. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Clustering in Relation to Brand Perception: An Example Based on Czech Consumers
Name in Czech Clustering ve vztahu k vnímání značky: příklad u českých spotřebitelů
Authors ŠTARCHOŇ, Peter (703 Slovakia), Lenka LIŽBETINOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution) and Dagmar WEBEROVÁ (203 Czech Republic).
Edition Seville, Spain, Vision 2020: Innovation Management, Development Sustainability, and Competitive Economic Growth, p. 2271-2284, 15 pp. 2016.
Publisher nternational Business Information Management Association
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Italy
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00001059
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-0-9860419-8-3
Keywords (in Czech) postoj; značka; krajina původu; respondenti
Keywords in English attitude; brand; country of origin; respondents
Tags IF, KCRM6, RIV17
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 23/8/2017 09:17.
Abstract
The aim of this article is to determine fundamental consumer groups with respect to their attitudes towards brands considering their origin, brand awareness, perceiving their quality and price. To meet the goals of this article, results of primary research focused on consumer preferences conducted in the Czech Republic were used. The research was done through a questionnaire survey and structured interviews during October and November of 2014. The sample consists of 1028 respondents expressing their preferences by answering 38 questions. Respondents’ attitudes are evaluated in this article according to their gender, age, educational attainment, municipality size and net income. Based on the obtained data, consumer groups are divided into six clusters. The outcomes presented in this article provide a look at the structure of Czech consumers with respect to their buying preferences of brands
Abstract (in Czech)
Cílem tohoto článku je stanovit základní skupiny spotřebitelů s ohledem na jejich postoje k značkám s ohledem na jejich původ, povědomí o značce, vnímání jejich kvality a ceny. Pro splnění cílů tohoto článku byly využity výsledky primárního výzkumu zaměřeného na preference spotřebitelů prováděných v České republice. Výzkum se uskutečnil prostřednictvím dotazníkového šetření a strukturovaných rozhovorů v průběhu října a listopadu 2014. Vzorek se skládá z 1028 respondentů vyjadřujících své preference odpovědí na 38 otázek. Postoje respondentů jsou v tomto článku vyhodnoceny podle pohlaví, věku, dosaženého vzdělání, velikosti obce a čistého příjmu. Na základě získaných dat jsou skupiny spotřebitelů rozděleny do šesti skupin. Výsledky uvedené v tomto článku poskytují přehled o struktuře českých spotřebitelů s ohledem na jejich nákupní preference značek
PrintDisplayed: 28/3/2024 21:11