B 2017

A Code of Ethics as an Organizational Management Tool and its Use in the Czech Republic

CAHA, Zdeněk and Jan URBAN

Basic information

Original name

A Code of Ethics as an Organizational Management Tool and its Use in the Czech Republic

Name in Czech

Etický kodex jako nástroj organizačního managementu a jeho využití v České republice

Authors

CAHA, Zdeněk (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan URBAN (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

first. Lüdenscheid, Germany, 112 pp. 2017

Publisher

RAM-Verlag

Other information

Language

English

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Germany

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/75081431:_____/17:00001055

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-3-942303-50-7

Keywords (in Czech)

etický kodex; nástroj organizačního řízení; Česká republika

Keywords in English

code of Ethics; organizational management tool; Czech republic

Tags

Změněno: 21/8/2017 08:36, Hana Dlouhá

Abstract

V originále

The aim of this publication is to introduce, analyse and evaluate the main principles behind the creation, promotion and enforcement of a code of Ethics within an organization. A partial aim is to determine how widespread this management tool is among Czech companies, including the differences in its application in various types of companies.

In Czech

Cílem této publikace je představit, analyzovat a zhodnotit hlavní principy tvorby, propagace a prosazování etického kodexu v rámci organizace. Částečným cílem je určit, jak je tento nástroj řízení rozšířen mezi českými společnosti, včetně rozdílu v jeho uplatnění v různých typech podnicích.