STOPKA, Ondrej and Rudolf KAMPF. DETERMINING THE MOST SUITABLE LAYOUT OF SPACE FOR THE LOADING UNITS’ HANDLING IN THE MARITIME PORT. Transport. Vilnius: Vilnius Gediminas Technical University, 2016, vol. 33, No 1, p. 280-290. ISSN 1648-4142.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name DETERMINING THE MOST SUITABLE LAYOUT OF SPACE FOR THE LOADING UNITS’ HANDLING IN THE MARITIME PORT
Name in Czech Stanovení nejvhodnějšího rozvržení prostoru pro manipulaci s přepravními jednotkami v přístavu námořní dopravy
Authors STOPKA, Ondrej (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution) and Rudolf KAMPF (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Transport, Vilnius, Vilnius Gediminas Technical University, 2016, 1648-4142.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Lithuania
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00001052
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
UT WoS 000428175300027
Keywords (in Czech) Námořní přístav; logistika; přepravní jednotka; manipulace; skladování; Metoda AHP
Keywords in English maritime port; logistics; loading unit; handling; warehousing; AHP method
Tags KDL2, RIV17, SCOPUS, WOS
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Mikšíková, učo 22534. Changed: 16/4/2018 15:11.
Abstract
The main advantages of maritime transport are (1) lowest costs, (2) large-scale carriage capacity, (3) carriage of different goods over long distances and (4) the most acceptable mode of transport in the context of the environment. This mode of transport is considered more profitable and more cost-effective than all other transport modes. Modern maritime ports have become the essential nodal components of freight transport networks. This paper is focused on determining the most suitable layout of space for the loading units warehousing and handling in the maritime port using the particular method. In the paper, four types of layout and five criteria were taken into account. Layout of warehousing and handling space can affect the entire transport process and can have a great effect on the economics of enterprises.
Abstract (in Czech)
Hlavními výhodami námořní dopravy jsou (1) nejnižší náklady, (2) velko-kapacitní přeprava, (3) přeprava různých druhů zboží na dlouhé vzdálenosti a (4) nejpřijatelnější způsob dopravy v kontextu životního prostředí. Tento způsob dopravy je považován za rentabilnější a nákladově efektivnější než všechny ostatní druhy dopravy. Moderní námořní přístavy se staly základními nodálními součástmi sítí nákladní dopravy. Tento příspěvek je zaměřen na stanovení nejvhodnějšího rozvržení prostoru pro skladování a manipulaci s přepravními jednotkami v námořním přístavu pomocí konkrétní metody. V příspěvku se berou v úvahu čtyři typy uspořádání a pět kritérií. Rozvržení skladového a manipulačního prostoru může ovlivnit celý dopravní proces a může mít velký vliv na ekonomiku podniků.
PrintDisplayed: 12/10/2024 08:09