J 2016

DETERMINING THE MOST SUITABLE LAYOUT OF SPACE FOR THE LOADING UNITS’ HANDLING IN THE MARITIME PORT

STOPKA, Ondrej a Rudolf KAMPF

Základní údaje

Originální název

DETERMINING THE MOST SUITABLE LAYOUT OF SPACE FOR THE LOADING UNITS’ HANDLING IN THE MARITIME PORT

Název česky

Stanovení nejvhodnějšího rozvržení prostoru pro manipulaci s přepravními jednotkami v přístavu námořní dopravy

Autoři

STOPKA, Ondrej (703 Slovensko, garant, domácí) a Rudolf KAMPF (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Transport, Vilnius, Vilnius Gediminas Technical University, 2016, 1648-4142

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Litva

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/16:00001052

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

UT WoS

000428175300027

Klíčová slova česky

Námořní přístav; logistika; přepravní jednotka; manipulace; skladování; Metoda AHP

Klíčová slova anglicky

maritime port; logistics; loading unit; handling; warehousing; AHP method

Štítky

Změněno: 16. 4. 2018 15:11, Mgr. Blanka Mikšíková

Anotace

V originále

The main advantages of maritime transport are (1) lowest costs, (2) large-scale carriage capacity, (3) carriage of different goods over long distances and (4) the most acceptable mode of transport in the context of the environment. This mode of transport is considered more profitable and more cost-effective than all other transport modes. Modern maritime ports have become the essential nodal components of freight transport networks. This paper is focused on determining the most suitable layout of space for the loading units warehousing and handling in the maritime port using the particular method. In the paper, four types of layout and five criteria were taken into account. Layout of warehousing and handling space can affect the entire transport process and can have a great effect on the economics of enterprises.

Česky

Hlavními výhodami námořní dopravy jsou (1) nejnižší náklady, (2) velko-kapacitní přeprava, (3) přeprava různých druhů zboží na dlouhé vzdálenosti a (4) nejpřijatelnější způsob dopravy v kontextu životního prostředí. Tento způsob dopravy je považován za rentabilnější a nákladově efektivnější než všechny ostatní druhy dopravy. Moderní námořní přístavy se staly základními nodálními součástmi sítí nákladní dopravy. Tento příspěvek je zaměřen na stanovení nejvhodnějšího rozvržení prostoru pro skladování a manipulaci s přepravními jednotkami v námořním přístavu pomocí konkrétní metody. V příspěvku se berou v úvahu čtyři typy uspořádání a pět kritérií. Rozvržení skladového a manipulačního prostoru může ovlivnit celý dopravní proces a může mít velký vliv na ekonomiku podniků.

Přiložené soubory

Stopka__Kampf_-_DETERMINING_THE_MOST_SUITABLE_LAYOUT....pdf
Požádat o autorskou verzi souboru
Stopka__Kampf_-_DETERMINING_THE_MOST_SUITABLE_LAYOUT...2.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru