DOBIÁŠ, Václav. REÁLNÁ NEROVNOST V PŘÍSTUPU K POČÍTAČŮM A JEJÍ VLIV NA SCHOPNOST PRÁCE S POČÍTAČEM U ŽÁKŮ KONČÍCÍCH ZÁKLADNÍ VZDĚLÁNÍ V ČESKÉ REPUBLICE (THE REAL INEQUALITY IN ACCESS TO COMPUTERS AND ITS IMPACT ON THE DIGITAL LITERACY WITH THE PUPILS ENDING THE PRIMARY EDUCATION IN THE CZECH REPUBLIC). Media4u Magazine. Praha: Ing. Jan Chromý, PhD., 14. ročník, No 2, p. 11-15. ISSN 1214-9187. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name REÁLNÁ NEROVNOST V PŘÍSTUPU K POČÍTAČŮM A JEJÍ VLIV NA SCHOPNOST PRÁCE S POČÍTAČEM U ŽÁKŮ KONČÍCÍCH ZÁKLADNÍ VZDĚLÁNÍ V ČESKÉ REPUBLICE
Name (in English) THE REAL INEQUALITY IN ACCESS TO COMPUTERS AND ITS IMPACT ON THE DIGITAL LITERACY WITH THE PUPILS ENDING THE PRIMARY EDUCATION IN THE CZECH REPUBLIC
Authors DOBIÁŠ, Václav.
Edition Media4u Magazine, Praha, Ing. Jan Chromý, PhD. 2017, 1214-9187.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) digitální gramotnost; sociálně vyloučení žáci
Keywords in English digital literacy; socially excluded students
Tags ERIH, RIV17, SOK_a
Changed by Changed by: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Changed: 17/4/2018 14:45.
Abstract
Článek na základě kvalitativních dat popisuje rozdíly v přístupu k počítačům u adolescentů z rozdílných sociálních vrstev končících základní vzdělávání a způsob volnočasového využívání počítačů. Čas strávený na počítačích a způsob práce s nimi je porovnáván se schopností práce na počítači, která byla též v rámci výzkumu testována
Abstract (in English)
Article based on qualitative data describes the differences in access to computers among adolescents from different social levels which are ending primary education and the way of leisuretime computer use. Time spent with computers and how computers are used in leisure time are compared to the digital literacy, which was also tested in the survey.
PrintDisplayed: 28/3/2024 10:14