WEBEROVÁ, Dagmar, Peter ŠTARCHOŇ and Lenka LIŽBETINOVÁ. Product Information and its Impact on Consumer Brand Perception. In Khalid S. Soliman. Proceedings of the 28th International Business Information Management Association Conference. Seville, Spain: Internationa Business Information Management Association. p. 1964-1973. ISBN 978-0-9860419-8-3. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Product Information and its Impact on Consumer Brand Perception
Name in Czech Informace o produktu ajejich vliv na vnímání značky zákazníkem
Authors WEBEROVÁ, Dagmar (203 Czech Republic), Peter ŠTARCHOŇ (203 Czech Republic) and Lenka LIŽBETINOVÁ (703 Slovakia, belonging to the institution).
Edition Seville, Spain, Proceedings of the 28th International Business Information Management Association Conference, p. 1964-1973, 10 pp. 2016.
Publisher Internationa Business Information Management Association
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Spain
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00001050
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-0-9860419-8-3
Keywords (in Czech) postoj; značka; krajina původu; respondenti
Keywords in English attitude; brand; country of origin; respondents
Tags IF, KCRM6, RIV17
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 29/6/2017 07:55.
Abstract
the aim of this paper is to present and discuss research results dealing with the importance of the information about the product in the pre-purchase search of consumers in the Czech Republic. The evaluation is based on data obtained from primary research focused on preferences of consumers to brands. In the Czech Republic, research was conducted through a questionnaire survey and structured interviews in the last quarter of 2014. This paper introduces partial results with respect to the selected socio-demographic criteria of the Czech respondents, such as gender, education, age, size of municipality and the net monthly income. Finally, these outcomes are compared with the results of a similar research conducted in the Slovak Republic in 2013.
Abstract (in Czech)
Cílem tohoto příspěvku je prezentovat a diskutovat o výsledcích výzkumu, které se zabývají významem informací o produktu při vyhledávání spotřebitelů v České republice před zakoupením. Hodnocení vychází z údajů získaných z primárního výzkumu zaměřeného na preference spotřebitelů vůči značkám. V České republice byl výzkum prováděn formou dotazníkového šetření a strukturován. Rozhovory v posledním čtvrtletí roku 2014. Tento příspěvek představuje částečné výsledky s ohledem na vybraná sociodemografická kritéria českých respondentů, jako je pohlaví, vzdělání, věk, velikost obce a čistý měsíční příjem. Nakonec jsou tyto výsledky porovnány s výsledky obdobného výzkumu provedeného v roce 2013 v Slovenské republice.
PrintDisplayed: 29/3/2024 10:47