LIŽBETINOVÁ, Lenka, Dagmar WEBEROVÁ and Peter ŠTARCHOŇ. The Importance and Influence of Country-of-Origin on Consumer Brand Perception. In Khalid S. Soliman. Proceedings of the 28th International Business Information Management Association Conference. Seville, Spain: Internationa Business Information Management Association. p. 1710-1720. ISBN 978-0-9860419-8-3. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The Importance and Influence of Country-of-Origin on Consumer Brand Perception
Name in Czech Důležitost a vliv krajiny původu na vnímání značky zákazníkem
Authors LIŽBETINOVÁ, Lenka (703 Slovakia, belonging to the institution), Dagmar WEBEROVÁ (203 Czech Republic) and Peter ŠTARCHOŇ (703 Slovakia).
Edition Seville, Spain, Proceedings of the 28th International Business Information Management Association Conference, p. 1710-1720, 11 pp. 2016.
Publisher Internationa Business Information Management Association
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Italy
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00001049
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-0-9860419-8-3
Keywords (in Czech) postoj; značka; krajina původu; respondenti
Keywords in English attitude; brand; country of origin; respondents
Tags IF, KCRM6, RIV17
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 28/6/2017 15:34.
Abstract
the aim of this article is to evaluate the importance, influence and attitude to the country-of-origin of brands in relation to consumer preferences in the Czech Republic. The evaluation is based on data gained from primary research focused on the behavior and preferences of consumers to brands. Moreover, these results are compared with the outcomes of the same oriented research carried out in the Slovak Republic. In the Czech Republic, research was conducted through a questionnaire survey and structured interviews during October and November of 2014. This article provides a partial view with respect to specific structures of the Czech consumers.
Abstract (in Czech)
Cílem tohoto článku je zhodnotit význam, vliv a postoj k zemi původu značek ve vztahu k preferencím spotřebitelů v České republice. Hodnocení vychází z údajů získaných z primárního výzkumu zaměřeného na chování a preference spotřebitelů vůči značkám. Tyto výsledky jsou navíc porovnávány s výsledky stejného orientovaného výzkumu prováděného ve Slovenské republice. V České republice byl výzkum proveden prostřednictvím dotazníkového šetření a strukturovaných rozhovorů v říjnu a listopadu 2014. Tento článek poskytuje částečný pohled na konkrétní struktury českých spotřebitelů.
PrintDisplayed: 29/3/2024 06:19