Psycholingvističeskije osobennosti razvitija struktury jazykovoj ličnosti studenta pod vlijanijem ...
KUSHCH, Oleksandr a Elena TOMÁŠKOVÁ. Psycholingvističeskije osobennosti razvitija struktury jazykovoj ličnosti studenta pod vlijanijem internet-sredy. AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, XIII., 3-4, s. 133-147. ISSN 1214-4967. 2016. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Psycholingvističeskije osobennosti razvitija struktury jazykovoj ličnosti studenta pod vlijanijem internet-sredy |
Název česky | Psycholingvistické zvláštnosti vývoje struktury jazykové osobnosti studenta pod vlivem internetového prostředí |
Název anglicky | Psycholinguistic peculiarities of the structure of student's language personality under the Influence of the Internet Environment |
Autoři | KUSHCH, Oleksandr a Elena TOMÁŠKOVÁ. |
Vydání | AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd, České Budějovice, Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2016, 1214-4967. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | ruština |
Typ výsledku | Článek v odborném periodiku |
Obor | 60200 6.2 Languages and Literature |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích |
Klíčová slova česky | jazyková komunikace; jazyková osobnost studenta; specifičnost formování jazykové osobnosti; internetové prostředí; psycholingvistické zvláštnosti |
Klíčová slova anglicky | linguistic communication; student’s language personality; specific of language personality formation; the Internet environment; psycholinguistic peculiarities |
Štítky | ERIH, KCJ3, RIV17 |
Změnil | Změnila: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Změněno: 17. 4. 2018 12:10. |
Anotace |
---|
V staťje issledujetsja roľ internet-sredy v razvitiji struktury jazykovoj ličnosti studenta. S učjotom psicholingvističeskich osobennostej junošeskogo vozrosta opredeljaetsja specifika izmeněmija pervičnogo urovnja jazykovoj ličnosti studentov pod vlijanijem internet-kominikacii. V rezultatě byly vyjavleny osnovnyje posledstvija izměnivšichsja uslovij lingvističeskoj komunikacii pri razvitii jazykovoj ličnosti: otsutstvije navykov čtěnija i analýza složnogo teksta, uměnija sozdavať sobstvennyje teksty i věsti zelesoobraznuju i efektivnuju diskussiju, vystraivať komunikaciju s raznymi ljuďmi.V svjazi s etim delajetsja vyvod, čto reaľnaja, a ne virtuaľnaja komunikacija, čitatěľskij opyt i krugozor něizbežno trebujut opredeljonnoj lingvističeskoj bazy i sposobstvujut jejo nakopleniju. |
Anotace česky |
---|
Tento článek zkoumá roli internetového prostředí ve vývoji struktury jazykové osobnosti studenta.Vzhledem k psycholinguistickým zvláštnostem dospívající osobnosti je definována specifičnost změn v primárním stupni jazykové osobnosti studentů pod vlivem internetové komunikace. Na základě výzkumu byly stanoveny hlavní důsledky změněných podmínek jazykové komunikace ve vývoji jazykové osobnosti: nedostatek čtenářských dovedností a analýzy složitých textů, nedostatek schopnosti vytvářet své vlastní texty, provádět účelnou a efektivní diskusi a formovat komunikaci s různými lidmi. Z tohoto důvodu lze udělat závěr, že skutečná, nevirtuální komunikace, čtenářská zkušenost a celkový rozhled nevyhnutelně vyžadují určitou jazykovou základnu a přispívají k jejímu obohacení. |
Anotace anglicky |
---|
The paper examines the role of Internet environment in the formation of the student’s language personality. With considering psycholinguistic features of adolescence the specificity of formation of student’s linguistic personality under the influence of the Internet environment is defined.As a result the major negative effects of changed conditions of formation of language personality were identified, among them: the lack of reading skills and analysis of complex text, the ability to create their own texts and to conduct expedient and effective discussions, to build communication with different people. In this connection, a question about the development of effective methods for the formation of the student’s language person in the new environment is raised. The conclusion that the real, rather than virtual communication, the reader's experience and outlook will inevitably require a certain linguistic basis and contribute to its accumulation is made. |
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 06:31