J 2009

Odborná praxe jako integrální součást studia v rakouském sektoru Fachhochshulen

CAHA, Zdeněk

Basic information

Original name

Odborná praxe jako integrální součást studia v rakouském sektoru Fachhochshulen

Name (in English)

Professional experience as an integral part of studies in education Fachhochschule programes

Authors

CAHA, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Littera Scripta, České Budějovice, VŠTE v Českých Budějovicích, 2009, 1802-503X

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/09:00000140

Keywords in English

Fachhochschulen in Austria; professional experience; worker student placement; study programm; experience preparation; experience evaluation; experience reflection

Tags

Změněno: 19/4/2010 08:32, Mgr. Lenka Bejlková

Abstract

V originále

Odborné praxe je nedílnou součástí studia v rámci vzdělávání Fachhochschule a tato zkušenost představuje tak dominantní a specifický ryse tohoto typu akademických studií. Předložený příspěvek upozorňuje na klíčové aspekty odborné praxe, také se zabývá jeho přípravou a poskytováním volných pracovních míst studentům na stážích. Další věcí, tento článek je zaměřen na upevnění profesionálních zkušeností, pokud jde o kvalitu, stážisté poskytují poradenství vycházející z profesní zkušenosti, způsoby hodnocení odborné praxe a zkušeností reflexe prostřednictvím svého hodnocení.

In English

The professional experience is an integral part of studies in education Fachhochschule programmes and this experience represents both dominant and specific feature of this academic studies type. The submitted contribution draws attention to the key aspects of the professional experience, also it deals with its preparation and providing trainee students with vacancies. The next things this article focuses on are consolidating the professional experiences in respect of quality, the interns guidance during their professional experience, assessment ways of professional experience and the experience reflection through its evaluation.