SOBĚHART, Radek. Patent železniční (1854) (Railway patent (1854)). In Karel Schelle, Jaromír Tauchen. Encyklopedie českých právních dějin V. svazek Pa-Právni. Plzeň: Aleš Čeněk v koedici KEY Publishing. p. 156-157. V. svazek Pa-Právni. ISBN 978-80-7380-638-5. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Patent železniční (1854)
Name (in English) Railway patent (1854)
Authors SOBĚHART, Radek (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Plzeň, Encyklopedie českých právních dějin V. svazek Pa-Právni, p. 156-157, 2 pp. V. svazek Pa-Právni, 2016.
Publisher Aleš Čeněk v koedici KEY Publishing
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 60101 History
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00001039
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-7380-638-5
Keywords (in Czech) Patent železniční (1854); Odborná encyklopedie
Keywords in English Railway patent (1854); Expert encyclopedia
Tags KEM1, RIV17
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 15/5/2017 10:54.
Abstract
Koncesní patent ze srpna 1854 znamenal opětovné zapojení soukromého kapitálu do budování železniční sítě v Rakousku. Ovšem zároveň lze tento patent chápat jako určitý návrat na začátek, neboť první rozsáhlý železniční síť byl vybudován právě díky investicím vídeňského domu Rothschildů.
Abstract (in English)
The concession of the patent in August 1854 marked the re-engagement of private capital in the construction of the railway network in Austria. However, while this patent can be seen as a return to the beginning, as the first large-scale railway network was built through investment in Vienna House of Rothschild
PrintDisplayed: 29/3/2024 15:38