SOBĚHART, Radek. Patent železniční (1854). In Karel Schelle, Jaromír Tauchen. Encyklopedie českých právních dějin V. svazek Pa-Právni. Plzeň: Aleš Čeněk v koedici KEY Publishing. s. 156-157. V. svazek Pa-Právni. ISBN 978-80-7380-638-5. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Patent železniční (1854)
Název anglicky Railway patent (1854)
Autoři SOBĚHART, Radek (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Plzeň, Encyklopedie českých právních dějin V. svazek Pa-Právni, od s. 156-157, 2 s. V. svazek Pa-Právni, 2016.
Nakladatel Aleš Čeněk v koedici KEY Publishing
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60101 History
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/75081431:_____/16:00001039
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-80-7380-638-5
Klíčová slova česky Patent železniční (1854); Odborná encyklopedie
Klíčová slova anglicky Railway patent (1854); Expert encyclopedia
Štítky KEM1, RIV17
Změnil Změnila: Hana Dlouhá, učo 19800. Změněno: 15. 5. 2017 10:54.
Anotace
Koncesní patent ze srpna 1854 znamenal opětovné zapojení soukromého kapitálu do budování železniční sítě v Rakousku. Ovšem zároveň lze tento patent chápat jako určitý návrat na začátek, neboť první rozsáhlý železniční síť byl vybudován právě díky investicím vídeňského domu Rothschildů.
Anotace anglicky
The concession of the patent in August 1854 marked the re-engagement of private capital in the construction of the railway network in Austria. However, while this patent can be seen as a return to the beginning, as the first large-scale railway network was built through investment in Vienna House of Rothschild
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 00:40