J 2014

KOMPARACE E-LEARNINGU SE STANDARDNÍ PREZENČNÍ VÝUKOU NA TECHNICKÉ VYSOKÉ ŠKOLE

HRUŠKOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

KOMPARACE E-LEARNINGU SE STANDARDNÍ PREZENČNÍ VÝUKOU NA TECHNICKÉ VYSOKÉ ŠKOLE

Name (in English)

COMPARISON OF E-LEARNING WITH STANDARD ATTENDANCE TEACHING AT TECHNICAL UNIVERSITY

Authors

HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Journal of Technology and Information Education, Palacký University in Olomouc, Časopis pro technickou a informační výchovu, 2014, 1803-6805

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/75081431:_____/14:00001002

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

e-learning; standardní prezenční výuka; odborný jazyk; gender; technické a ekonomické studijní programy

Keywords in English

e-learning; traditional teaching; specialized language; gender; technical; economic study programs

Tags

Změněno: 24/4/2017 11:46, Hana Dlouhá

Abstract

V originále

Studie se věnuje úspěšnosti e-learningu ve vysokoškolském vzdělávání vzhledem ke standardní prezenční výuce. Cílem článku je přispět k současné diskusi o významu a hodnocení digitálních technologií ve studiu vysokoškolských studentů. Prostřednictvím empirického šetření hledá odpověď na otázku, zdali je vhodnější u studentů bakalářského studia užít v odborné cizojazyčné výuce e-learning nebo standardní prezenční výuku, zda je elearning v odborné cizojazyčné výuce stejně úspěšný pro muže i ženy nebo jestli existuje korelace mezi e-learningem a studijními obory.

In English

The study examines the successfulness of e-learning in article is to contribute to the current discussion on the significance and evaluation of digital technologies in the university students studies. Through an empirical research it seeks the answer to the question whether it is more appropriate to use e-learning or standard full-time classes for students of a bachelor’s degree programme in the teaching of specialized subjects in a foreign language, whether e-learning is equally successful for males and females in the teaching of specialized subjects in a foreign language or whether there is a correlation between e-learning and fields of studies.