ŠVEC, Roman and Petra SOLAROVÁ. Food Tourism as an Opportunity of Promoting Local Gastronomy. In Khalid S. Soliman. Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth. 1. vydání. Norristown, USA: International Business Information Management Association (IBIMA). p. 1995-2004. ISBN 978-0-9860419-6-9. 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Food Tourism as an Opportunity of Promoting Local Gastronomy
Name in Czech Food Tourism jako příležitost propagace lokální gastronomie
Authors ŠVEC, Roman (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petra SOLAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Norristown, USA, Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth, p. 1995-2004, 10 pp. 2016.
Publisher International Business Information Management Association (IBIMA)
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/75081431:_____/16:00001001
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-0-9860419-6-9
Keywords (in Czech) Food Tourism; gastronomie; stravovací zařízení; preference; tvrzení; regionální potraviny; lokální produkce
Keywords in English Food Tourism; gastronomy; catering establishments; preferences; statement; regional food; local production
Tags KCRM3, RIV16, SCOPUS
Changed by Changed by: Hana Dlouhá, učo 19800. Changed: 7/4/2017 11:01.
Abstract
This paper deals with the topic of Food Tourism and its connection with the local gastronomic products. It compares the demand for the local food in retail stores and in catering establishments: a distinct disproportion between the customers’ willingness to find out information about the food origin, while shopping in a store in comparison with buying the food in the catering establishments. The aim of the paper was to identify possible problems in the perception of local food by tourists and to recognize their role when assessing the offer in the catering establishments in the studied area. The conclusion indicates other possibilities for the offer of local food which can be usable for catering establishments. The findings are based on data obtained through questionnaires.
Abstract (in Czech)
Článek se věnuje problematice Food Tourism (neboli gastronomickému cestovnímu ruchu) a jeho spojení s lokálními gastronomickými produkty. Příspěvek srovnává poptávku po lokálních potravinách v maloobchodu a v gastronomii, kdy odhaluje disproporce mezi ochotou zákazníků zjišťovat informace o původu produktu při nákupu v obchodu a při nákupu pokrmu ve stravovacím zařízení. Cílem článku je identifikovat možné problémy při vnímání regionálních potravin účastníky cestovního ruchu a poznat jejich roli při posuzování nabídky stravovacích zařízení ve zkoumané oblasti. Článek naznačuje další možnosti v oblasti nabídky lokálních potravin ve stravovacích zařízeních.
PrintDisplayed: 28/3/2024 16:02