D 2016

OTÁČKOVÉ REZONANCE VÁZANÉHO SYSTÉMU HŘÍDELÍ V POHONECH S HOOKEOVÝMI KLOUBY

HRUBÝ, Petr a Pavla ŽIDKOVÁ

Základní údaje

Originální název

OTÁČKOVÉ REZONANCE VÁZANÉHO SYSTÉMU HŘÍDELÍ V POHONECH S HOOKEOVÝMI KLOUBY

Název anglicky

SPEED RESONANCES OF COUPLED SHAFTS IN DRIVES WITH HOOK´S JOINTS

Autoři

HRUBÝ, Petr a Pavla ŽIDKOVÁ

Vydání

Hradec Králové, MMK 2016: International Masaryk Conference for Ph.D. Students and Young Researchers, od s. 1824-1830, 7 s. 2016

Nakladatel

Magnanimitas

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10307 Acoustics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-87952-17-7

Štítky

Změněno: 24. 3. 2017 08:03, Hana Dlouhá

Anotace

V originále

Při posuzování některých vlivů na spektrum vlastních frekvencí kloubových hřídelů reálných pohonů se ukazuje značná citlivost spektra vlastních frekvencí relativních příčných kmitů na tuhosti uložení okrajů kloubového hřídele. Tato skutečnost vede k nutnosti odstoupit od staticky chápané tuhosti uložení okraje kloubového hřídele a řešit celý systém hřídelí, tedy spojky, vlastní kloubový křídel a hřídel převodovky. Budeme tedy nejenom spojovací hřídel, ale i hřídel spojky a hřídel převodovky chápat jako ohybově kmitající jednorozměrné kontinuum. Základní metoda mechaniky, metoda myšleného řezu, je zde aplikována nikoliv na tuhá tělesa, ale na systém vázaných deformovatelných těles ve stavu ustáleného krouživého kmitání. Tento přístup k řešení umožňuje zejména to, že při metodě přenosových matic se nezvyšuje s počtem článků modelu řád přenosové matice. Dimenze frekvenční matice je dána jen počtem hřídelí systému.

Anglicky

When considering some effects on the natural frequency spectrum of propulsion shafts, shows significant sensitivity of natural frequency spectrum of relative transverse oscillations to the stiffness of propshaft edges storage. Therefore, it is necessary to withdraw from the static understood stiffness of storage of propshaft edges and solve the whole propshafts system, i. e. clutches, propeller shaft, gear shaft. Not only the connecting shaft, but also the clutch shaft and the gear shaft thus being understood as a flexurally oscillating one-dimensional continuum. The basic mechanics method, imaginary cut method, being applied not to the rigid bodies, but the system of coupled deformable bodies in a state of steady circular vibration. This approach to solving allows in particular that the order of the transfer matrix does not increase with the number of the model segments when using the transfer-matrix method. The dimension of frequency matrix is only determined by the number of shafts of the system.