V originále
Při posuzování některých vlivů na spektrum vlastních frekvencí kloubových hřídelů reálných pohonů se ukazuje značná citlivost spektra vlastních frekvencí relativních příčných kmitů na tuhosti uložení okrajů kloubového hřídele. Tato skutečnost vede k nutnosti odstoupit od staticky chápané tuhosti uložení okraje kloubového hřídele a řešit celý systém hřídelí, tedy spojky, vlastní kloubový křídel a hřídel převodovky. Budeme tedy nejenom spojovací hřídel, ale i hřídel spojky a hřídel převodovky chápat jako ohybově kmitající jednorozměrné kontinuum. Základní metoda mechaniky, metoda myšleného řezu, je zde aplikována nikoliv na tuhá tělesa, ale na systém vázaných deformovatelných těles ve stavu ustáleného krouživého kmitání. Tento přístup k řešení umožňuje zejména to, že při metodě přenosových matic se nezvyšuje s počtem článků modelu řád přenosové matice. Dimenze frekvenční matice je dána jen počtem hřídelí systému.
Anglicky
When considering some effects on the natural frequency spectrum of propulsion shafts, shows significant sensitivity of natural frequency spectrum of relative transverse oscillations to the stiffness of propshaft edges storage. Therefore, it is necessary to withdraw from the static understood stiffness of storage of propshaft edges and solve the whole propshafts system, i. e. clutches, propeller shaft, gear shaft. Not only the connecting shaft, but also the clutch shaft and the gear shaft thus being understood as a flexurally oscillating one-dimensional continuum. The basic mechanics method, imaginary cut method, being applied not to the rigid bodies, but the system of coupled deformable bodies in a state of steady circular vibration. This approach to solving allows in particular that the order of the transfer matrix does not increase with the number of the model segments when using the transfer-matrix method. The dimension of frequency matrix is only determined by the number of shafts of the system.