D
2016
Perception of Chinese brands in the Czech Republic
SLABÁ, Marie
Basic information
Original name
Perception of Chinese brands in the Czech Republic
Name in Czech
Vnímání čínských značek v České republice
Edition
China, Innovative Economic Symposium 2016: Trade and economic relations between China and Central Europe, p. 21-29, 9 pp. 2016
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
China
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
značka; vnímání značky; čínské značky
Keywords in English
brand; brand perception; Chinese brands
Tags
A_IBW,
A_MAM,
IBW,
IBW_H,
KCRM7,
MAK,
MAM_1,
MAM_1a,
MAM_2,
MAM_2a,
MARK,
MAZ,
S_MAM
V originále
China has been considered as the largest growing market in the world for several years. Lots of foreign companies have been attracted by this market and have been tried to be successful with their world known brand at the Chinese market. On the other hand the Chinese companies have tried to benefit from the new open door policy and they have tried to launch their Chinese brands to foreign markets. This article focuses on brand awareness and brand perception of Chinese brands in the Czech Republic. Author established three research hypotheses that were tested by chi-square test.
In Czech
Čína je považována za největší rostoucí trh na světě již několik let. Celá řada zahraničních firem považuje tento trh za atraktivní a pokouší se svými světoznámými značkami na čínském trhu uspět. Na druhé straně se však také čínské společnosti pokouší těžit z nové open-door politiky a snaží se uspět s čínskými značkami na trzích mezinárodních. Tento článek se zaměřuje na povědomí a znalost čínských značek a vnímání čínských značek v České republice. Autorka si stanovila tři výzkumné hypotézy, které byly testovány chi-kvadrát testem.
Displayed: 18/11/2024 02:23