D 2016

Consumer Attitudes towards Brands in Relation to Price

WEBEROVÁ, Dagmar and Lenka LIŽBETINOVÁ

Basic information

Original name

Consumer Attitudes towards Brands in Relation to Price

Name in Czech

Postoje spotřebitelů k značkám ve vztahu k ceně

Authors

WEBEROVÁ, Dagmar (203 Czech Republic) and Lenka LIŽBETINOVÁ (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Milan, Italy, Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: Regional Development to Global Economic Growth, p. 1850-1857, 8 pp. 2016

Publisher

International Business Information Management Association (IBIMA)

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Italy

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/75081431:_____/16:00000956

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-0-9860419-6-9

Keywords (in Czech)

postoj; značka; price; respondenti

Keywords in English

attitude; brand; price; respondents

Tags

Změněno: 28/2/2017 15:18, Hana Dlouhá

Abstract

V originále

The objective of this paper is to evaluate buying behavior and consumer preferences of consumers in the Czech Republic according to the attributes of price and brands. The evaluation is based on data obtained from primary research focused on the behavior and preferences of consumers to brands. In addition, these results are compared with the outcomes of the same oriented research conducted in the Slovak Republic. In the Czech Republic, research was carried out through a questionnaire survey and structured interviews during October and November of 2014. This article provides a more detailed view with respect to specific structures of the Czech consumers.

In Czech

Cílem tohoto příspěvku je zhodnotit nákupní chování a spotřebitelských preferencí spotřebitelů v České republice v souladu s atributy cen a značek. Hodnocení je založeno na údajích získaných z primárního výzkumu zaměřeného na chování a preferencích spotřebitelů ke značkám. Kromě toho jsou tyto výsledky jsou porovnány s výsledky stejného orientovaného výzkumu prováděného ve Slovenské republice. V České republice výzkum probíhal pomocí dotazníkového šetření a řízených rozhovorů v průběhu října a listopadu 2014. Tento článek poskytuje podrobnější pohled s ohledem na specifické struktury českých spotřebitelů.