Detailed Information on Publication Record
2016
Consumer Attitudes towards Brands in Relation to Price
WEBEROVÁ, Dagmar and Lenka LIŽBETINOVÁBasic information
Original name
Consumer Attitudes towards Brands in Relation to Price
Name in Czech
Postoje spotřebitelů k značkám ve vztahu k ceně
Authors
WEBEROVÁ, Dagmar (203 Czech Republic) and Lenka LIŽBETINOVÁ (703 Slovakia, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Milan, Italy, Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: Regional Development to Global Economic Growth, p. 1850-1857, 8 pp. 2016
Publisher
International Business Information Management Association (IBIMA)
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Italy
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/75081431:_____/16:00000956
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-0-9860419-6-9
Keywords (in Czech)
postoj; značka; price; respondenti
Keywords in English
attitude; brand; price; respondents
Změněno: 28/2/2017 15:18, Hana Dlouhá
V originále
The objective of this paper is to evaluate buying behavior and consumer preferences of consumers in the Czech Republic according to the attributes of price and brands. The evaluation is based on data obtained from primary research focused on the behavior and preferences of consumers to brands. In addition, these results are compared with the outcomes of the same oriented research conducted in the Slovak Republic. In the Czech Republic, research was carried out through a questionnaire survey and structured interviews during October and November of 2014. This article provides a more detailed view with respect to specific structures of the Czech consumers.
In Czech
Cílem tohoto příspěvku je zhodnotit nákupní chování a spotřebitelských preferencí spotřebitelů v České republice v souladu s atributy cen a značek. Hodnocení je založeno na údajích získaných z primárního výzkumu zaměřeného na chování a preferencích spotřebitelů ke značkám. Kromě toho jsou tyto výsledky jsou porovnány s výsledky stejného orientovaného výzkumu prováděného ve Slovenské republice. V České republice výzkum probíhal pomocí dotazníkového šetření a řízených rozhovorů v průběhu října a listopadu 2014. Tento článek poskytuje podrobnější pohled s ohledem na specifické struktury českých spotřebitelů.