Detailed Information on Publication Record
2016
Managing Attitudes of Consumers towards Brands and Quality
LIŽBETINOVÁ, Lenka and Dagmar WEBEROVÁBasic information
Original name
Managing Attitudes of Consumers towards Brands and Quality
Name in Czech
Řízení postojů spotŕebitelů vzhledem k značkám a kvalitě
Authors
LIŽBETINOVÁ, Lenka (703 Slovakia, belonging to the institution) and Dagmar WEBEROVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Milan, Italy, Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: Regional Development to Global Economic Growth, p. 2147-2154, 8 pp. 2016
Publisher
Internationa Business Information Management Association
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Italy
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/75081431:_____/16:00000955
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-0-9860419-6-9
Keywords (in Czech)
chování spotřebitelů; spotřebitel; značky; vnímání značky; kvalita
Keywords in English
consumer behavior; consumer; brand; brand perception; quality
Změněno: 28/2/2017 15:18, Hana Dlouhá
V originále
The purpose of this article is to evaluate attitudes and preferences of consumers in the Czech Republic in relation to quality perception of domestic and foreign brands. Results presented are compared to the outcomes of a similar research study carried out in the Slovak Republic. In this article, partial outcomes of primary research focused on attitudes and preferences of Czech consumers in relation to attributes, such as price, quality, product information, and preferences of domestic products, are presented. This primary research was conducted in the Czech Republic in the period of October and November of 2014 and respondents were approached via an electronic questionnaire and personal interviews. This article presents a more detailed with respect to specific structures of consumers in the Czech Republic.
In Czech
Účelem tohoto článku je zhodnotit postoje a preference spotřebitelů v České republice ve vztahu ke kvalitě vnímání tuzemských i zahraničních značek. Prezentované výsledky jsou porovnány s výsledky obdobné výzkumné studie prováděné ve Slovenské republice. V tomto článku, dílčí výsledky primárního výzkumu zaměřeného na postoje a preferencí českých spotřebitelů ve vztahu k atributům, jako je cena, kvalita, informace o produktech a preference domácích výrobků, jsou prezentovány. Tento primární výzkum byl proveden v České republice v období října a listopadu 2014 a bylo realizován prostřednictvím elektronického dotazníku a osobních pohovorů. Tento článek představuje detailnější pohled na specifické struktury spotřebitelů v České republice.